שתי מניות לנכנסים לפאניקה

ההיסטוריה בדרך-כלל חוזרת על עצמה: בכל פעם שיש זעזוע באזורנו, ההיסטריה משתלטת

ההיסטוריה בדרך כלל חוזרת על עצמה: בכל פעם שיש זעזוע באזורנו, ההיסטריה משתלטת על המשקיעים, הם מוכרים מכל הבא ליד ומורידים את השוק מטה בשבוע שלאחר מכן. זה קרה עכשיו, והתרחש גם כשפרצה מלחמת לבנון השנייה, כשראש הממשלה אריאל שרון שקע בתרדמת או כשנתניהו כשר אוצר התפטר.

העניין הוא שכשבוע עד שבועות אחדים אחרי ששוככת הסערה, המניות כבר חוזרות מעלה, לנקודת ההתחלה. הטור הזה נכתב כמה ימים לאחר תחילת הירידות, ולכן כשתקראו אותו יש סיכוי טוב שהן כבר יהיו מאחורינו. אבל יש מה ללמוד מזה.

משקיע נבון, ובעיקר רגוע, המסתכל על הטווח הארוך ומעריך שלגלים הגיאו-פוליטיים האלה בלב ים יש סיכוי נמוך יחסית להפוך לצונאמי, מבין שאפשר לנצל את הירידות הזמניות והלא רציונליות כנקודת כניסה נהדרת להשקעה במניות של חברות איכותיות.

ולא, לא מדובר כאן בניצול הירידות לרווח מהיר; זה יהיה הימור, לא השקעה. הדגש הוא על השקעה בעלת אופק ארוך טווח בחברות איכותיות בעלות מאזן חזק, המציגות צמיחה ותשואה גבוהה, ושמניותיהן נסחרות בזול. הנה שתי דוגמאות.

ויליפוד . גם אם תהיה התחממות ביטחונית במזרח התיכון, אנשים ימשיכו לקנות מוצרי שימורים, ואולי אפילו בכמויות גדולות יותר - מסיבות מובנות. לכן יבואנית השימורים המצליחה ויליפוד תמשיך לפרוח בלי קשר למצב.

החברה ממשיכה לשמור על מגמת צמיחה ורווחיות יפות תוך הגדלת סל המוצרים שלה ושמירה על מאזן הכולל הררי מזומנים (כמעט כפול מכל ההתחייבויות שלה גם יחד). מי שמקשיב להתבטאויות של מנהלי החברה יכול לנחש שקיימת רכישה כלשהי באופק, שתרחיב את פעילות החברה גם לתחומים נוספים. על אף היתרונות הרבים, מניות החברה עדיין נסחרות בהנחה משמעותית לשווי ההוגן שלהן.

ספקטרוניקס . מספיק להסתכל על השריפה המצערת שהתחוללה לאחרונה באיקאה כדי להבין שהמלחמה נגד הישנות שריפות תימשך בעוצמה רבה גם בעתיד. לאור זאת, לא מפתיע שצבר ההזמנות של ספקטרוניקס, חברה לפיתוח גלאי אש וגז אופטיים, ממשיך לגדול משנה לשנה בשיעור גבוה באופן יוצא דופן.

בכל פעם שבה אני בוחן את תוצאות הפעילות של החברה אני אומר לעצמי שברבעון הבא הצמיחה הזו תיבלם לאור הירידה הצפויה במכירות למגזר הצבאי; אך בפועל, ההכנסות והרווחים ממשיכים לנסוק. אילו הצמיחה הזו הייתה מתבססת על הלוואות גדולות הייתי מרים גבה, אבל לחברה 160 מיליוני שקלים בקופת המזומנים, מול בסך-הכול 64 מיליון שקלים של התחייבויות.

לפני כשנה וחצי המניה נסחרה במחיר כל-כך זול, שהרשיתי לעצמי להיות נחרץ ולכתוב כי "אין לי ספק שהמחיר שבו היא נסחרת לפחות יוכפל בשנה-שנתיים הקרובות".

אז היא נסחרה במחיר 22 שקלים, ובעת כתיבת שורות אלה היא כבר ממוקמת ב-46 שקלים. יחד עם זאת, גם אחרי הזינוק המדהים הזה אני ממשיך להחזיק במניה, כי אני משוכנע שיש לה עוד הרבה מקום לעלות.

  • גילוי נאות: ינון אריאלי מחזיק במניות המוזכרות.
  • הכותב מנהל בלוג השקעות בכתובת:
  • http://bursa4u.com