דובר צה"ל דורש לחשוף את זהות מפרסם מודעת ה"פוטש"

על המודעה, שפורסמה ב"ידיעות" וב"הארץ" ב-30 בינואר, חתומים "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מ'הפוטש' בקריה" ■ בניהו: זו האשמה בבגידה - מדובר בלשון הרע

‎‎דובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, דורש מהעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"הארץ", וממשרד הפרסום מקאן-אריקסון לחשוף את זהות מפרסם המודעה "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)".

המודעה התפרסמה בשני העיתונים ב-30 בינואר על רקע פרשת הקרקעות במושב עמיקם, אשר הביאה בסופו של דבר לאי-מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל.

בין היתר נכתב במודעה כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל".

‏על המודעה חתומים אנשים המכונים "אזרחים שאינם מכירים את גלנט אישית ומודאגים מ'הפוטש' בקריה".

בראיון בערוץ 2, בהמשך, הכחיש האלוף גלנט קשר לפרסום, ואף אמר כי המודעה מזיקה לו. על-פי דיווחי התקשורת, את המודעה פרסם משרד הפרסום מקאן-אריקסון.

‏על-פי עורך דינו של בניהו - איל רוזובסקי ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות' - האשמה הגלומה במודעה שפורסמה בשני העיתונים היא ההאשמה החמורה ביותר שניתן לפרסם על אודות קצין בכיר בצבא.

"קשה להעלות על הדעת טענה חמורה יותר נגד קצין בצבא, מן הטענה שלפיה הוא ביצע הפיכה צבאית ופעל כנגד המדינה וכנגד עקרונות היסוד שלה. מדובר בהאשמה בבגידה ממש", כתב דובר צה"ל. על-פי בניהו, הפרסום הינו שקרי ומהווה הוצאת לשון הרע.

‏לאור הדברים דורש דובר צה"ל מודעת התנצלות על הדברים וכן "בקשת סליחה על הפרסום הפוגעני, הכוללת חזרה מהאשמות-השווא השקריות שהוטחו נגדו" וחשיפת הגורם מאחורי פרסום המודעה, מי הגה אותה ומי שילם עליה.

עוד מבקש לדעת בניהו "האם ניתן למי מכם כתב שיפוי בגין פרסום המודעה ובגין אחריותכם הפוטנציאלית עקב פרסומה. ככל שהתשובה חיובית, הנכם נדרשים לגלות מיהו המשפה, וכן להעביר לידינו עותק מכל כתב שיפוי" - כל זאת בטרם ינקוט צעדים משפטיים אחרים. ‏‎‎‏

הפוטש בקריה
 הפוטש בקריה