הרב מוטי אלון יועמד לדין על ביצוע עבירות מין בקטינים

זאת בכפוף לשימוע ■ אלון, אחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית, חשוד בביצוע עבירות מין בקטינים, כולל מעשים מגונים בכוח במספר הזדמנויות, בשנים 2003 ו-2005

הרב מוטי אלון יועמד לדין, בכפוף לשימוע, על ביצוע עבירות מין בקטינים, כולל מעשים מגונים בכוח במספר הזדמנויות, בשנים 2003 ו-2005 - כך החליטה פרקליטות מחוז ירושלים, באישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ועל דעת פרקליט המדינה משה לדור.

כך הודיעה היום (ה') פרקליטות מחוז ירושלים לעורכי דינו של הרב אלון. בטרם תתקבל החלטה סופית, יתאפשר לרב אלון לקיים שימוע ולנמק מדוע יש להימנע מהגשת כתב אישום נגדו, ואם יבחר לקיים שימוע - הוא יקוים בפרקליטות המחוז.

הפרשה החלה לפני כשנה, לאחר שפורום "תקנה", הפורום הדתי נגד ניצול מיני, פירסם הודעה בדבר החשדות כי הרב אלון, אחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית, תקף מינית קטינים שהיו תלמידיו.

בעקבות הפרסום הורה וינשטיין לפתוח בחקירה פלילית נגד הרב. אחד הצעירים מסר עדות על מעשים מגונים בכוח שביצע בו לכאורה הרב בעת שהיה קטין.

בית משפט השלום בראשון-לציון הוציא, לבקשת המשטרה, צו איסור פרסום על חלק מפרטי הפרשה, נוכח העובדה שנפגעי תקיפותיו המיניות של אלון לכאורה היו קטינים.

הרב אלון נחקר באזהרה, ובמהלך החקירה פנה למשטרה אדם נוסף והתלונן כי הרב ביצע גם בו מעשים מגונים בעת שהיה קטין. אלון זומן לחקירה נוספת ובסיומה שוחרר.

באוגוסט 2010 המליצה המשטרה להעמיד את הרב לדין, לאחר שנמצאה, לדבריה, תשתית ראייתית המספיקה כדי להאשימו בביצוע מעשים מגונים בכוח בקטין. לפני כ-3 שבועות הועברה ליועץ המשפטי חוות-דעת פרקליטות המחוז, שהמליצה להעמיד את אלון לדין.

"עלילת דם"

אלון עצמו הסביר לפני כשנה למקורביו כי מדובר ב"עלילת דם נוראית". לדבריו, כשהיה ראש הישיבה התיכונית "חורב" בירושלים הוא נחשף למצוקה נפשית של תלמיד, ולבקשתו ניסה לסייע לו בהתמודדות. בין היתר, סיפר אלון, טפל התלמיד עלילות-שווא נגד אנשים הקרובים לו. ראש הישיבה הפנה אותו לטיפול, וכאשר הרופא המליץ על אשפוז בכפייה הסכים הרב במקום זאת לקחת עליו חסות. לדבריו, מספר שנים לאחר מכן פנו אליו מפורום "תקנה" למניעת הטרדות מיניות בציבור הדתי, בשל תלונה שהוגשה נגדו על ידי התלמיד.

בפורום "תקנה" אמרו כי לפני שנים אחדות, במהלך הקריירה המזהירה שלו, הוחלט להעביר את הרב אלון לאחד מיישובי הצפון, לאור תלונות על התנהגות מינית בלתי הולמת. ואולם, לאחר שהחל לחדש את קשריו עם התלמידים והמוסדות השונים, הוחלט להפר את קשר השתיקה ולהזהיר את הציבור מפניו.

הרב אלון טוען כי כעבור תקופה קצרה הוצג לו מסמך הדורש ממנו לחדול מכל פעילות רבנית, חינוכית וציבורית למשך 8 שנים, זאת מבלי שהתלונה נחקרה די. לדבריו, הוא עשה טעות כאשר הסכים להגבלות, אך עשה זאת בעיקר משום שהרגיש מאוים ונסחט.