סיגמא: איזו מניה צפויה להניב תשואת יתר על המעו"ף?

התשובה על פי אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא: אלביט מערכות ■ גלאי ממשיך להיות שורי על שוק המניות וצופה המשך התחזקותו של השקל בטווח הבינוני-ארוך

בצל התפטרותו של נשיא מצרים חוסני מובארק בסוף השבוע, ממשיך אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, להיות חיובי לגבי שוק המניות בטווח הבינוני והארוך. גלאי צופה המשך עליות שערים וזאת למרות האירועים במצרים.

גלאי מוסיף ומסביר כי נכון לתת ביטוי ולשלב בתיק גם מניות של חברות קטנות, כאשר ניתן לעשות זאת על ידי בחירה של מניות ספציפיות או ע"י רכישה של תעודת סל צמודה לאחד ממדדי היתר.

בנוגע לשוק המט"ח, מאמין גלאי כי הבינוני-ארוך השקל ישוב להתחזק מול סל המטבעות ובפרט מול הדולר והאירו וזאת נוכח חוזקו של המשק הישראלי ופער הריבית החיובי ביחס לארה"ב ולגוש האירו.

היחלשות השקל בשבועות האחרונים נבעה משתי סיבות עיקריות: האירועים במצרים וחששם של המשקיעים הזרים מהשקעה בישראל והמשך "מלחמת המטבעות" שמנהיג נגיד בנק ישראל יחד עם שר האוצר. לאחרונה הציבו השניים דרישות מגבילות למשקיעי חוץ במטרה להאט את קצה והיקף זרימת המט"ח לארץ.

עוד מעריך גלאי כי במהלך החודשיים-שלושה הקרובים נראה התפרצות אינפלציונית אל מעבר ליעד המחירים השנתי על רקע התחזקות הדולר, שינוי הרכב מדד המחירים לצרכן ועליית מחירי הסחורות והאנרגיה. כל אלה יובילו את נגיד בנק ישראל, לדעת גלאי, להמשיך להעלות את הריבית במשק, ככל הנראה כבר בחודש הקרוב.

אלביט מערכות זוכה להמלצה חמה מצד גלאי, כאשר הוא מסביר כי החברה נמצאת בעמדת זינוק מצוינת לשנת 2011 וניתן לצפות כי על רקע המשך השיפור בכלכלה העולמית, עלייה פוטנציאלית בתקציב הביטחון של ישראל והגידול בצבר ההזמנות, מניית החברה תניב תשואת יתר על מדד המעו"ף.