המכרז הפנסיוני בצה"ל: הפניקס צפויה למשוך עתירתה

המכרז הפנסיוני הגדול לאנשי צבא הקבע ישוב להתנהל, ויגיע בקרוב לשלב הסופי שבו תוכרע המנצחת מבין הצעת הראל להצעת איילון ופסגות

המכרז הפנסיוני הגדול לאנשי צבא הקבע ישוב להתנהל, ויגיע בקרוב לשלב הסופי שבו תוכרע המנצחת מבין הצעת הראל להצעת איילון ופסגות, מבלי שהפניקס תצליח לשנות את תוצאות הסיבוב הראשון בו.

בנובמבר 2010 הוכרע שהראל ואיילון יעלו לשלב הסופי במכרז, כשהפניקס נשרה מהמרוץ ועתרה בעקבות כך לביהמ"ש. כחלק מהדיון בעתירה, השופט ד"ר קובי ורדי מביהמ"ש המחוזי בת"א שלח היום (א') להפניקס רמז עבה במיוחד כי לא יקבל את עמדתה.

השופט כתב בהחלטתו ש"באי כוח העותרת יודיעו לביהמ"ש עד מחר (14.2.11) בשעה 09:00, האם הם מבקשים לקבל פסק דין בעתירה אם לאו". בכך הבהיר כי קרוב לוודאי שלא יקבל את העתירה. בעקבות כך, הפניקס צפויה למשוך את העתירה כנגד המכרז, שימשך כסדרו.

מכרז צה"ל מרכז עניין רב בשל גודלו - מאות רבות של מיליוני שקלים מדי שנה. סביר שהמכרז ישנה את פני השוק הפנסיוני, כשהגוף הזוכה עשוי להפוך אחד הגדולים בשוק תוך שנים ספורות.

בחישוב גס ניתן להעריך שמדובר בהפקדות של לפחות 300 מיליון שקל בשנה. סכום זה צפוי לגדול באופן משמעותי עם השנים, הואיל ויש יותר משרתי קבע שלהם פנסיה צוברת, כך שהסכום יגיע להפקדות של יותר מאשר כפליים בהיקף שנתי.

באופן מעשי מדובר באופציה האחרונה למובילות מהירה יחסית בתחום הפנסיוני בשנים הקרובות, שלא במסגרת רכישת גוף מוסדי.