עידן חדש בצה"ל: בני גנץ מונה לרמטכ"ל ה-20

גנץ, שנכנס לנעלי החייל מספר 1, הבהיר הבוקר: "החיוכים נגמרים - העבודה מתחילה"

אחרי סאגה ארוכה, ועדות, מסמכים מזויפים, סכסוכים מתוקשרים ועקיצות אינסופיות - היום מסתיים פרק בתולדות צה"ל ונפתח אחד חדש. רא"ל גבי אשכנזי מסיים הבוקר (ב') את תפקידו לאחר 4 שנים ומפנה את הכיסא לרמטכ"ל ה-20: בני גנץ.

הרמטכ"ל החדש בני גנץ התחיל את היום החגיגי בפגישה הבוקר עם תלמידים וחניכי תנועות נוער בראש העין, מקום מגוריו, שבירכו אותו והעניקו לו פרחים. "החיוכים נגמרים היום, העבודה מתחילה בצהריים", אמר מי שייכנס לנעלי החייל מספר 1, והוסיף: "זה יום חשוב לי ולמשפחה שלי, ולכל עם ישראל. אני חושב שאעשה את העבודה הכי טוב שאפשר".

רעייתו של הרמטכ"ל הנכנס, רויטל גנץ, אמרה הבוקר בראיון לרשת ב' כי "אני מאחלת לו בהצלחה, שיהיה רמטכ"ל של שלום ושיצליח. מבחינתנו זה יהיה קצת יותר קשה או דורש, בני יהפוך להיות יותר של העם ופחות שלנו... אבל זה לא מה שצריך להדאיג אותנו".

בשעה 10:00 העניק ראש הממשלה נתניהו, בצוותא עם שר הבטחון אהוד ברק, את דרגות הרב-אלוף לבני גנץ. לאחר מכן ייצא הרמטכ"ל גנץ לכותל המערבי, וב-12:30 ייערך ברחבת המסדרים בקריה טקס חילופי הרמטכ"ל. ב-15:30 כבר יתקיים דיון פורום מטכ"ל ראשון ובראשו הרמטכ"ל הטרי שהחליף את גבי אשכנזי בתפקיד.