מה אסור לעורכי דין לכלול בלוגו של נייר המכתבים שלהם?

גילוי דעת של ועדת האתיקה של מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין: אסור לכלול בלוגו של נייר המכתבים עורכי דין החולקים עמם שירותי משרד בלבד או המייעצים זה לזה על בסיס מזדמן

לעורכי דין אסור לכלול בלוגו של נייר המכתבים שלהם עורכי דין החולקים עמם שירותי משרד בלבד, או המייעצים זה לזה על בסיס מזדמן; כך קובע גילוי דעת שפירסמה אתמול (א') ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, לכלל 30 אלף עורכי הדין במחוז.

גילוי-הדעת, המהווה כלי להכוונת התנהלותם של עורכי הדין במישור האתי, פורסם בעקבות התלונה שהוגשה נגד ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, והמתבררת בוועדת האתיקה בעניין זה.

בעקבות הגשת התלונה נגד גיא-רון, הודיעה ועדת האתיקה לראש הלשכה כי נייר המכתבים במשרד עורכי הדין "אדם", שבבעלותו, איננו תואם את כללי האתיקה של הלשכה. ועדת האתיקה דורשת מגיא-רון לתקן את נייר המכתבים במשרדו, בעקבות תלונה הלוגו בראש נייר המכתבים, המפרט את עורכי הדין במשרד, משתנה באופן תדיר וכולל בכל פעם רשימה שונה של עורכי דין, כולל מי שאינם שכירים, שותפים או יועצים קבועים במשרד.

לטענת גיא-רון, ועדת האתיקה מטפלת בתלונה זו משיקולים זרים ופסולים, לצרכים פוליטיים. בגילוי הדעת של הוועדה נקבע כי "אין לראות כעובדים עורכי דין השוכרים יחד עמו משרד או מתחלקים בהוצאות המשרד אך כל אחד מהם מנהל משרד משל עצמו. האיסור חל גם אם לעתים מפנה אחד מהם לקוח למשנהו, והם מתחלקים בשכר הטרחה, או כאשר אחד מהם נותן ייעוץ מפעם לפעם לשני". לדברי הוועדה, פירוט של עורכי דין אחרים בנייר המכתבים מטעה את הציבור ומהווה מצג-שווא.

ועדת האתיקה הארצית מסרה כי גילוי הדעת שפירסמה ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב מטעה את עורכי הדין. לטענתה, "נייר המכתבים של משרד עורכי דין יכלול עורכי דין שיש ביניהם שותפות אמיתית במשרד. שותפות אמיתית מתקיימת כשיש ניהול משותף ומנגנון למניעת ניגוד עניינים. חבל שוועדת האתיקה המחוזית חורגת שוב מסמכותה וזורעת מבוכה בעניין חשוב זה".