הדולר איבד גובה במהלך היום; שערו היציג נקבע על 3.65 ש'

השוק בציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן ■ הדולר איבד 0.46% מערכו בעוד האירו נסחר ברמה יציבה במהלך היום ■ שערו היציג של האירו נקבע על 4.934 שקלים לאירו

הדולר המשיך לאבד גובה במהלך יום המסחר במטבעות (ג') ורשם ירידה של 0.46% לקראת פרסום מדד המחירים לצרכן הערב. שערו היציג של הדולר נקבע על ידי בנק ישראל על רמה של 3.65 שקלים לדולר. במקביל נסחר האירו ביציבות במהלך היום, שערו היציג נקבע על 4.934 שקלים לאירו לאחר עלייה קלה של 0.05%. בעולם נסחר האירו ביציבות ברמה של 1.351 דולרים לאירו.

הערב (18:30) כאמור יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, אשר על פי רוב הערכות בשוק רשם ירידה של 0.1% או נותר ללא שינוי. במידה והערכות יתממשו, האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים בישראל תעמוד על 3.3%, מעל יעד האינפלציה שהציבה הממשלה (1%-3%).

מדד ינואר יהיה הראשון שיתפרסם לאחר עדכון המשקולות; כזכור, משקלו של סעיף הדיור עלה מ-21% ל-24.3%, ובכך להפוך אותו לכרבע מהמדד כולו. למרות החריגה הצפויה מיעד האינפלציה, בשוק מעריכים כי בנק ישראל לא יעלה את הריבית לחודש מארס בסוף החודש אלא יותירה על 2.25%.

עוד בזירת המאקרו המקומית, היום פורסם כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ינואר 2011 רשם ירידה קלה של 0.6 נקודות לרמה של 58.5 נקודות. רמת המדד מצביעה מזה שישה חודשים על התרחבות בפעילות. התרחבות זו נתמכת בגידול מתמשך בביקושים המקומיים ובביקושים ליצוא.

מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של הראל פיננסים, מעריך כי הצעדים האחרונים עליהם הכריזו ראש הממשלה ושר האוצר הצפויים להקטין את האינפלציה בחודשים הקרובים במצטבר ב-0.2%-0.3%. שראל מעריך שמדד ינואר יישאר ללא שינוי ושהאינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תסתכם ב-3.3%.

יוסי פריימן, מנכ"ל קבוצת פריקו המתמחה בניהול סיכונים והשקעות אמר כי "גם אם המדד הקרוב יהיה מתון בשל גורמים עונתיים כמו מחירי מזון נמוכים, מכירות סוף עונה של ביגוד והנעלה וכו' - הוא לא משקף נכונה את עליית המחירים במשק. בשל עליות המחירים, בנק ישראל ייאלץ להמשיך במדיניות מוניטרית מצמצמת ולהעלות את הריבית בטווח הקרוב ב-0.25% לפחות. זאת, על מנת לצמצם את עליות המחירים ולהמשיך להתמודד עם גאות המחירים בשוק הנדל"ן".

באסיה פורסמו נתוני מאקרו חשובים. בסין דווח היום שמדד המחירים לצרכן רשם בינואר עלייה של 4.9% לעומת ינואר אשתקד, בעוד הציפיות עמדו על עלייה של 5.4%. מדד מחירי היצרן, מאידך, רשם עלייה של 6.6% ב-12 החודשים האחרונים לעומת צפי ל-6.3%. בכך נמשך הלחץ על הבנק המרכזי של סין להעלות שוב את גובה הריבית בקרוב.

ביפן העלה הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה הכלכלית, בפעם הראשונה מזה 9 חודשים. זאת, על רקע הצמיחה הגלובלית החזקה. "הכלכלה מתאוששת ועוברת לצמיחה", נאמר בהודעת הבנק המרכזי של יפן, לאחר שחברי ההנהלה של ה-BOJ החליטו להותיר את גובה הריבית על 0.1% ואת תוכנית רכישת הנכסים בהיקף של כ-60 מיליארד דולר.

[לאתר המט"ח]