אריקסון: הבעיה של עולם הסלולר היא בקיבולת

יצרנית תשתיות התקשורת הגדולה בעולם נכנסת לענן המחשוב באמצעות שיתוף-פעולה עם חברת Akamai, במטרה להתמודד עם האתגרים שמציב הביקוש הדרמטי לאינטרנט סלולרי

יצרנית תשתיות התקשורת הגדולה בעולם, אריקסון, נכנסת לעולם ענן המחשוב באמצעות שיתוף-פעולה עם חברת Akamai, במטרה להתמודד עם האתגרים שמציב הביקוש הדרמטי לאינטרנט סלולרי. התחזית של אריקסון היא כי יהיו 5 מיליארד משתמשים סלולריים ב-2016.

הרשתות היום נדרשות להציע שירותים מתקדמים ומהירים יותר, שהדרך לספק אותן היא באמצעות מחשוב ענן - טכנולוגיה המאפשרת גישה מרחוק ליישומים במערכות מחשוב מרכזיות.

האנס וסטברג, נשיא אריקסון העולמית, הכריז בתערוכת הסלולר בברצלונה על "חברה מרושתת" (Networked Society), מושג במשמעותו שהכול מחובר לכל. וסטברג ציין כי יש שלושה כוחות מרכזיים מובילים לחברה המרושתת: ניידות, פס רחב בסלולר ומחשוב ענן.

כדי לתמוך במגמה, אריקסון השיקה פתרון M2M (מכונה למכונה) למפעילים; טכנולוגיה המאפשרת את ההקטנה הפיזית של האנטנות במסגרת שילוב של אנטנה ורדיו במוצר מאוחד; ואת מחשוב הענן, שיהווה שכבה נפרדת מעל הפס הרחב שתציע את כל השירותים דרך האינטרנט - במקום שכל לקוח יצטרך לרכוש אותם בנפרד.

וסטברג העריך עוד כי בתוך זמן קצר תשתווה צריכת הדטה בסלולר לזו של המחשבים הניידים, על רקע ההתעצמות וההתרבות של מכשירי הסמארטפונים שמשפיעים על צורת התקשורת של הצרכנים. לדבריו, הווידיאו הסלולרי יהיה מרכיב חשוב בעולם הרשתות הניידות וידרוש קיבולת גבוהה. וסטברג דיבר רבות על נושא הקיבולת וטען כי לתעשייה יש בעיה בתחום.

אריקסון הכריזה בתערוכה, ביחד עם סמסונג ועם חברת הסלולר האמריקנית ורייזון, על ישימות העברת שיחות סלולריות ברשתות דור רביעי. הודעה זו הגיעה לאחר שאלקטל-לוסנט, מצידה, הכריזה כבר בשבוע שעבר הודעה זהה, על רקע היותה הספקית המרכזית של ליבת רשת הדור הרביעי בוורייזון - כך שיש כאן מיני-מלחמת גרסאות בין שתי החברות.

נכון להיום, רשתות הדור הרביעי מעבירות נתונים בלבד, בהיעדר מכשירים תומכים לשיחות סלולריות וכן משום שהתקינה לא הייתה סגורה לגמרי. אריקסון הכריזה בתערוכה על ישימות ותאימות טכנולוגית במכשיר הראשון של סמסונג לדור הרביעי שיושק במהלך השנה ברשת של ורייזון בארה"ב, וציינה היא הוא יאפשר שיחות בדור הרביעי.

להכרזה יש חשיבות רבה, משום שמפעילים רבים חוששים מהקמת רשתות הדור הבא (LTE) בהיעדר אפשרות לקיים שיחות טלפוניות, שעדיין מהוות את מקור ההכנסה הגדול ביותר עבורם.

בהיעדר אפשרות כזו, המפעילים השתמשו ברשתות דור שלישי לטובת שיחות, אולם מפעילים שאין ברשותם רשתות דור שלישי נתקלו בבעיה עד כה.

הכותב הוא אורח חברת אלקטל-לוסנט בכנס