השופטת אלשיך: כתב התביעה בפרשת קווי אשראי יתוקן

בבקשה לתיקון התביעה טענו המפרקים כי נפגשו עם יובל רן, והוא מסר מידע שעניינו תשלום "מתחת לשולחן" ששילמו לכאורה קבוצת כרמן וקבוצת מימון-צוף לבעלי השליטה בקווי אשראי

כתב התביעה בפרשת קריסתה של חברת קווי אשראי, שהיתה בבעלות יובל רן, יתוקן כך שיכלול מידע חסר - כך קבעה היום (ד') שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך.

בשנת 2004 הגישו מפרקי החברה, עורכי הדין יצחק מירון ואלעד אלעזר ורו"ח חיים רבינוביץ, כתב תביעה שכלל 42 נתבעים שונים, ביניהם קובי מימון, חיים צוף ומשפחת לבנת, שביצעו את עסקת רכישת השליטה בישראמקו מקווי אשראי.

המפרקים כתבו בבקשה לתיקון כתב התביעה כי נפגשו עם יובל רן, והוא מסר מידע שעניינו תשלום ששילמו לכאורה "מתחת לשולחן" קבוצת כרמן וקבוצת מימון-צוף לבעלי השליטה בקווי אשראי, באמצעות העברת כספים בארץ ובחו"ל.

"המידע שמסר רן", כתבו המפרקים בבקשה, "נגע לנסיבות החמורות ביותר שבהן נמכרו מניות תאגידי הנפט בשנים 1995 ותחילת 1996... מידע זה לא היה ידוע כלל למפרקים?"

בבקשה, שכאמור התקבלה, כתבו המפרקים כי התשלומים שהועברו היוו תנאי להסכמה למכור את אחזקות קווי אשראי בתאגידי הנפט במחירים נמוכים לקבוצת כרמן ולקבוצת מימון-צוף. לטענת המפרקים, מדובר בסכומי כסף גדולים ששולמו שלא כדין.