נביא הזעם רוביני מפתיע: "צופה עליות בחודשים הקרובים"

היהפוך דוב עורו? הכלכלן שחזה את המשבר הכלכלי מאמין שרווחי החברות ידחפו את המדדים מעלה ■ "הכלכלה משתפרת, השווקים המתפתחים מציגים נתונים יפים והתאגידים מצליחים

הוא חזה את המשבר הקשה בארה"ב שדירדר את שוק ההון העולמי כולו והפך לסמל הדובים וחוזי השחורות בוול סטריט - אבל היום מפתיע נוריאל רוביני וטוען: "מדדי המניות בארה"ב צפויים לעלות בחודשים הקרובים".

בראיון מיוחד לרשת הטלוויזיה הכלכלית CNBC טען היום (ד') רוביני כי "מבחינה טקטית, במהלך החודשים הקרובים שוקי המניות יכולים עוד לעלות בגלל שרווחי התאגידים הם עדיין חזקים".

רוביני נימק והסביר: "בדרך כלל אין התאמה של אחד לאחד בין שוק המניות לבין הכלכלה, אבל עדיין אפשר לומר שהשנה הזו, דברים פשוט עובדים טוב: הכלכלה משתפרת, השווקים המתפתחים מציגים נתונים יפים וגם התאגידים מצליחים בינתיים", סיכם.

רוביני סייג את דבריו ואמר כי "השאלה האמיתית היא האם ההתאוששות הכלכלית תיוותר יציבה והאם הסיכונים השונים שאנחנו רואים בהמשך הדרך עבור השווקים הפיננסיים עומדים להתמתן".

התבטאותו של רוביני מפתיעה ומעוררת במעט את האימרה הידועה בשוק ההון: "כשאחרון הדובים הופך עורו לשור - זה כנראה סימן שהגיע הזמן לברוח".

נזכיר כי מדד S&P500 העוקב אחר 500 החברות המובילות הנסחרות בארה"ב עלה מאז תחילת השנה בכ-6% המצטרפים ל-13% עלייה בשנת 2010 - זאת בין היתר על רקע נתוני מאקרו חזקים מהצפוי בחודש האחרון בארה"ב.

היום פורסם נתון מאקרו נוסף משוק הנדל"ן, הנחשב לאחד השווקים הקריטיים בכל הנוגע לאינדיקציה לביצועי השוק ולחששות המשקיעים, שהצביע גם הוא על שיפור בכלכלה האמריקנית: על פי הנתון שיצא טרם פתיחת המסחר, נרשמו 596 אלף התחלות בנייה בחודש ינואר. נתון זה גבוה בכ-13% לעומת דצמבר, אז התחילו בבנייה של 529 אלף יחידות דיור. האנליסטים חזו עלייה מתונה יותר ל-540 אלף יחידות דיור, משמע צפי לעלייה של 2%.

בנוסף, הפגין השוק האמריקני חוסן אל מול ההתפתחויות האחרונות בעולם הערבי על אף המשמעויות הכלכליות האפשריות של חוסר יציבות במדינות השונות בהן התקיימו מהומות בעת האחרונה.