דלק אנרגיה מציגה: רווח של 25 מיליון דולר בתוך יומיים

הרווח הוא ממימוש בארות נפט וגז בארה"ב ■ הנכסים הנמכרים כוללים בין היתר בארות נפט המפיקות כ-250 חביות נפט ביום נטו ונמצאים בעיקר בטקסס, אוקלהומה וניו-מקסיקו

דלק אנרגיה ממשיכה לממש את עסקי הגז והנפט שלה בחו"ל, כחלק מתוכניתה העסקית להתמקד בעסקי הליבה של החברה בישראל, וזאת לנוכח תגליות הגז ב"תמר", "דלית" ו"לוויתן", בהן היא מחזיקה דרך שותפויות החיפושים הכוללים דלק קידוחים ואבנר.

יום לאחר שדיווחה על מימוש שיניב לה רווח של 8.5 מיליון דולר, שבה החברה, בניהולו של גדעון תדמור, ומדווחת היום (ד') על הסכם למכירת חלק נוסף מנכסי הנפט והגז שלה בארה"ב.

הנכסים הנמכרים כוללים בין היתר בארות נפט המפיקות כ-250 חביות נפט ביום נטו (בניכוי תמלוגים, נכון לרבעון הרביעי של 2010), ונמצאים בעיקר בטקסס, אוקלהומה וניו-מקסיקו.

תמורתם צפויה דלק אנרגיה לקבל 31 מיליון דולר ברבעון, ולרשום ברבעון הראשון של 2011 רווח של 16 מיליון דולר.

אתמול כאמור דיווחה דלק אנרגיה כי חתמה על הסכם למכירת נכסי נפט וגז הממוקמים בטקסס, תמורת 11 מיליון דולר וברווח מוערך של 8.5 מיליון דולר, שגם הוא ייזקף בדוחות הרבעון הראשון. בין הנכסים שנמכרו אתמול גם בארות נפט המפיקות כ-100 חביות נפט ביום נטו.

פועלת ברוסיה ואוסטרליה

דלק אנרגיה הקימה חברה בת בארה"ב, ולתוכה איחדה את פעילות החברות AriesOne ו-Elk, שנרכשו בשנים 2006-2008. רוב הנכסים שנמכרו בשתי העסקאות מהימים האחרונים היו שייכים לחברת AriesOne, כאשר בצד הקונים ניצבו חברות פרטיות המפיקות עשרות אלפי חביות נפט ליום.

דלק אנרגיה הודיעה כי היא ממשיכה במו"מ למכירת נכסי נפט וגז נוספים בארה"ב, מהלך במסגרתו עשויה להימכר כלל פעילותה של החברה בארה"ב.

על-פי הודעת החברה, מימוש כל הפעילות בארה"ב אינו צפוי להניב הפסד או רווח מהותיים, והתמורה שתתקבל צפויה לשמש את החברה להשקעות בישראל.

מלבד הפעילות בארה"ב, לדלק אנרגיה פעילויות נוספות בחו"ל, בהן חברת מטרה (Matra),הנסחרת בבורסת AIM בלונדון. מטרה, המוחזקת בשיעור של 29.3%, ואשר תדמור מכהן בה כדירקטור, מחזיקה ברישיון בגודל 158 קמ"ר במחוז אורנבורג ברוסיה, ומבצעת בו בשנים האחרונות פעולות אקספלורציה.

פרט לה, לדלק אנרגיה החזקה קטנה גם בחברה ציבורית אוסטרלית בשם Nexus Energy, העוסקת בתחום חיפושי גז ונפט במדינה.