בלי סליקת פורנו ואינטרנט: ירידה של 20% ברווחי כאל

‎‎חברת כרטיסי האשראי הפסיקה לבצע סליקה לבתי עסק שעוסקים בתוכן המוגדר "למבוגרים בלבד", וסיימה את 2010 עם רווח של 215 מיליון שקל‏

‎‎ממשיכה הירידה ברווחי כאל: חברת כרטיסי האשראי דיווחה היום על ירידה נוספת ברווחיה ובהכנסותיה, הנובעת בעיקר מצמצום פעילותה בסליקת פורנו והימורים באינטרנט. הרווח הנקי של כאל עמד בשנת 2010 על 215 מיליון שקל, בהשוואה ל-249 מיליון שקל בשנת 2009.

בנטרול רווח חד פעמי בסך 16 מיליון שקל, ממכירת מניות ויזה העולמית, ירד הרווח בשנת 2010 ב-20%. "שנת 2010 הוקדשה ברובה לטיפול במשבר", אמר מנכ"ל‎ ‎כאל, ישראל דוד, עם פרסום הדוח.

כאל מדווחת, כי "בהתאם להחלטת הדירקטוריון, הופסקה סליקת בתי עסק שעוסקים בתחומי התוכן המוגדרים ל'מבוגרים בלבד'". כתוצאה מכך חלה ירידה חדה של 72% בהכנסות מפעילות הסליקה באינטרנט. במגזר הפעילות הבינלאומית מדווחת כאל על הפסד של 13 מיליון שקל, לעומת רווח של 43 מיליון שקל בשנה קודמת.

הירידה בסליקה האלקטרונית הביאה גם לירידה בהכנסות כאל בשנת 2010, ואלו הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל - ירידה של 5% בהשוואה לשנה קודמת. כתוצאה מכך רווחי והכנסות כאל נמוכים אף מאלו של שנת 2008. ברבעון הרביעי עצמו ירדו רווחי כאל ב-17%, זה הרבעון החמישי ברציפות של ירידה ברווח. גם הכנסותיה של כאל מעסקאות בכרטיסי אשראי ירדו ברבעון הרביעי ב-10.7%.

מנגד, כאל ממשיכה להיות חברת כרטיסי האשראי היקרה ביותר ללקוחות. בדיקת בנק ישראל העלתה, כי כרטיסי האשראי של כאל הם היקרים ביותר, ועלותם 10.4 שקל לחודש - פי 2.5 מהחברה הזולה ביותר. הריבית שגובה כאל על האשראי החוץ בנקאי, היא הגבוהה מכל החברות, ועומדת על 11.9%, לעומת ל-11.6% בשנת 2009.

היקף האשראי החוץ בנקאי עדיין בסטגנציה, ועמד על 2.1 מיליארד שקל - כמו ברבעונים הקודמים וירידה של 0.6% מסוף 2009. זאת בהשוואה לצמיחה דו-ספרתית בשאר הענף. עם זאת, כאל עדיין מובילה את היקף האשראי החוץ בנקאי. נקודת אור בדוח, היא העלייה בכמות הכרטיסים החוץ בנקאיים, שעמדה בסוף 2010 על 431 אלף, בהשוואה ל-421 אלף בסוף 2009. כאל, שהובילה עד 2009 במספר הכרטיסים החוץ בנקאיים, ירדה למקום השני ובשנת 2010 למקום השלישי.

מחזור העסקאות של כאל עמד על 46.3 מיליארד שקל - עלייה של 7.8%. כמות הכרטיסים הפעילים הגיעה ל-1.37 מיליון, עלייה של 4.2% בהשוואה לשנת 2009. ‏‎‎‏