חולי אהבה לאלכס

אני מתקשה לזכור מה עשיתי בחיים לפני שפלש אליהם אלכס מורזוב מ"היפה והחנון"

חולים על אלכס

"היפה והחנון", ג', 21:00, ערוץ 10

אני לא יודע מה אתכם, אבל אני כבר מתקשה לזכור מה עשיתי בחיים לפני שפלש אליהם אלכס מורזוב. בקושי כמה חודשים שהוא כאן - ונדמה כאילו מאז ומעולם היה חלק מחיינו: חיקוי ב"ארץ נהדרת", הופעות בפתיחות חגיגיות ובפרסומות.

עשה בית ספר

אפילו בערוץ 10 לא מאמינים למזלם הטוב: בא ילד טברייני מאוד לא טיפוסי, ועשה בית-ספר לכל הוונאביז של השואוביז. אני מודה שאני חושד ב"אלצ'קו" שהוא מודע לעצמו הרבה יותר ממה שנדמה היה בתחילה, אני בטוח שבערוץ 10 כבר משכו את 15 דקות התהילה שלו הרבה מעבר למקובל בז'אנר - ובכל זאת, קשה שלו לפרגן גם לו ולגם להם: יצחק תשובה היה צריך לחפור עמוק בים כדי למצוא אוצרות טבע, הם בסך-הכול רצו להשתעשע קצת על החול, חפרו - ומצאו מכרה זהב קטן. לבריאות.

ובמקום הראשון לציון

"ובמקום הראשון", פרק אחרון, ג', 21:30, ערוץ 1

הסדרה הבכלל לא רעה הזאת, שהשתמשה באירוויזיון כצוהר לבחינת חיינו במקום הזה ב-4 העשורים האחרונים, מגיעה הערב (ג') לסיומה.

במוקד הפרק הרביעי יעמוד כמובן העשור האחרון, זה שבו הזמרים המובילים במדינתינו הם בוגרי "כוכב נולד" וכמעט שאין בלתם, העשור שבו נואשו הישראלים מפתרון מדיני לסכסוך באזורנו, זה שבו עלתה קרנו של הזמר המזרחי (או הים-תיכוני, אם תרצו), וממדורת השבט של פעם לא נשארו אפילו גחלים לוחשות, עוד הרבה לפני הכיבוי הצופי שמבצעת בה הממשלה.

כך נראינו

אפילו סימנים של הישראליות הישנה, טקסים כמו "הקדם-אירוויזיון" (שבעצמו החליף את "פסטיבל הזמר"), או בחירת "מלכת היופי", נדדו מהמרכז אל הפריפריה: את היפה בנשים בוחרים בחיפה, את השיר לאירוויזיון בוחרים בראשון-לציון: רק בפרובינציה מתרגשים עדיין מסמלי סטטוס שנס לחם כבר לפני שנים ארוכות.

אפשר לחשוד בערוץ הראשון שיש לו צורך מיוחד בנוסטלגיה, אפשר לחשוד במוקי, אחד הזמרים השיראלים האחרונים בסגנון הישן, שעינו צרה בכוכבי האינסטנט, אפשר גם לומר שאת כל האבחנות דלעיל כבר שמענו קודם במקומות אחרים, וגם אז הן נשמעו מוכרות.

ובכל זאת, אני חייב להודות שחיבבתי מאוד את הסדרה הזאת, שבסיומה אי-אפשר להימנע מהרהור נוגה על כך שפתחה עם שנות ה-70 שבהן הציונות הייתה לגזענות והעולם "כולו נגדנו", והיא מסתיימת כמעט באותה הנקודה.

40 שנה - לא עשינו כלום.

מאוחר מדי

תקציר של טקס ה"אוסקר", ג', 22:00 "הוט גולד", "יס 1"

המישדר הזה מגיע אלינו באיחור מאוד לא אופנתי של כ-40 שעות אחרי השידור הישיר. במילה אחת: חבל. לו היה משודר אתמול בערב, עוד היה לו טעם עבור רוב הצופים הישראלים שהחמיצו את השידור הישיר.

עכשיו, אחרי שראינו את הקולות, שיננו מי זכה במה, שמענו ביקורות על השמלות ואת הפרשנות על הטקס (הלא מאוד מרשים), עכשיו באים?