קרדן ונוה גד זכו במכרז מתחם האונ' העברית ב-70 מ' ש'

קרדן נדל"ן ונוה גד חכרו 17.5 דונם ברחובות בעבור 70.5 מיליון שקל מהאוניברסיטה העברית ■ הקרקע המיועדת להקמת פרויקט של 292 דירות ברחובות

החברות קרדן נדלן ונוה גד במשותף זכו במכרז של האוניברסיטה העברית, לחכירת קרקע המיועדת להקמת פרויקט של 292 דירות ברחובות. בתמורה לשטח הקרקע המשתרע על פי 17.5 דונם ישלמו החברות 70.5 מיליון שקל, מחיר המגלם כ-250 אלף שקל ליחידת דיור ללא פיתוח. מחיר המינימום שהעמידה האוניברסיטה למתחם עמד על כ-65 מיליון שקלים.

על הקרקע שנרכשה הממוקמת ברחוב שדרות הקיבוצים פינת מדאר, בסמוך לרחוב הרצל, עתידות החברות לבנות פרויקט מגורים שיכלול 8 בניינים בני 4 עד 14 קומות עם היצע דירות של 3, 4 ו-5 חדרים דירות גן ופנטהאוזים.

ל"גלובס" נודע כי היקף המכירות הצפוי של החברות מהפרויקט עתיד לעמוד על כ-430 מיליון שקל וכי שיווק הפרויקט מתוכנן להתחיל בתוך מספר חודשים כאשר המחיר המתוכנן לדירות 4 חדרים במתחם עתיד מלעמוד מעל כ-1.25 מיליון שקל. עוד נודע כי קרדן נדל"ן ונוה גד גברו על הצעות אחרות שהגישו החברות אשדר, שיכון ובינוי נדל"ן, חנן מור ואחרים.

מכיוון שמדובר בחוזה חכירה נשאלת השאלה מה יהיה על רוכשי הדירות כשתקופה זו תסתיים. יורם קרן, מנכ"ל קרדן נדל"ן סבור כי לא מדובר בבעיה: "הקרקע נתרמה לאוניברסיטה והתנאי של התורם היה שהקרקע לא תועמד למכירה. לכן היא מוחכרת. אין הבדל במקרה הזה בין המינהל שמחכיר קרקעות בכל המדינה לבין החכירה בקרקע הזו. רוכשי הדירות בפרויקט יהיו מודעים לעניין וזה יופיע בחוזה המכר".

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי הקרקע הוחכרה לתקופה של 99 שנה. עוד נמסר מהאוניברסיטה כי: "האוניברסיטה לא מחויבת להאריך את תקופת החכירה לתקופה נוספת עם תום תקופת החכירה הראשונה. בבוא העת יוחלט על פי הדין אם רוכשי הדירות במקום יצטרכו לשלם לאוניברסיטה שוב על זכויות החכירה, ובבוא העת יוחלט על פי הדין אם להאריך את תקופת החכירה לתקופת נוספת".