מי במתמודדות במכרז לבניית מחלף רעננה דרום בכביש 531?

סולל בונה ודניה סיבוס אישרו כי יתמודדו במכרז החברה הלאומית לדרכים ■ המתמודדים יידרשו לעמוד ביעדים של תקופת הביצוע ■ היקף הפרויקט: 850 מיליון שקל

החברה הלאומית לדרכים מוציאה למכרז את החלק השני בכביש 531, כביש הרוחב המהיר בין כ"ס להרצליה. המכרז מתייחס לבניית מחלף רעננה דרום והיקפו נאמד ב-850 מיליון שקל.

הפרויקט מבוצע בשיטת תכנון-ביצוע (DB), לתכנון והקמה לפי לוחות זמנים. כפי שנחשף ב"גלובס", המתמודדים בששת המכרזים של הפרויקט יתמודדו על המחיר ותקופת הביצוע. הכביש צפוי להיסלל עד סוף 2015.

המכרז הראשון הוצא לפני חודש וחצי וטרם נסגר, וככל הידוע השחקניות הגדולות בענף לא הגישו הצעה. בגלגולו הקודם, זכתה שפיר הנדסה בשליטת האחים שפירא במכרז, אולם הזיכיון לבניית הכביש כפרויקט PFI נשלל ממנה לאחר שלא הצליחה להגיע לסגירה פיננסית.

המכרז הנוכחי מהווה את החלק המרכזי בפרויקט, והוא כולל בניית גשר, כריית מנהרה, מסילת רכבת ותחנת רכבת. אורכו של כביש 531 הוא 15 ק"מ והוא יקשר בין כביש 6 באזור כ"ס במזרח לנתיבי איילון באזור הרצליה במערב. לצד המכרז העתידי להארכת נתיבי איילון. מדובר במכרז המורכב ביותר בפרויקט, ולפיכך לפי ההערכות יושלם תוך שלוש שנים לפחות. מסולל בונה ומדניה סיבוס נמסר כי הן מתכוונות להשתתף במכרז.