ג'ובס חשף את אייפד 2 - קל יותר, דק יותר, מהיר יותר

(עדכון) - ג'ובס נראה רזה מאוד, אבל יותר טוב מהערכות שהיו לגבי מצבו הבריאותי ■ הקהל באולם מקבל אותו באהדה רבה ■ ג'ובס: "האייפד 2 קיבל עיצוב שונה לגמרי והוא מהיר יותר"

מי שהיה נקלע בטעות אתמול (ד') בערב לאולם הכנסים בסן-פרנסיסקו, יכול היה לטעות ולחשוב שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, עומד על הבמה ומבטיח להמונים שיוריד את המסים. או שאולי ליידי גאגא יצאה לסיבוב הופעות משותף עם ג'סטין ביבר.

אבל על הבמה עמד איש כחוש ורזה בבגדים פשוטים - ג'ינס וחולצה שחורה נצחית - ובפיו היו בשורות הרבה פחות משמעותיות לעולם. זה לא הפריע לקהל להיות משולהב.

סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל, זוכה להערצה של ההמונים יותר מכל דמות אחרת בעולם העסקי או הפוליטי. במשך דקות ארוכות אתמול הקהל נעמד ומחא כפיים לג'ובס, בעת שעלה אל הבמה כדי להשיק את הדור הבא של הטאבלט של אפל - אייפד 2.

"אנחנו עובדים על המוצר הזה זמן רב, ולא רציתי להחמיץ את האירוע", אמר, תוך שהוא מוכיח בנאום מהודק כהרגלו במשך שעה ורבע, שהשמועות על מצבו הבריאותי הקשה ועל כך שנותרו לו רק שבועות בודדים לחיות, כנראה מוגזמות.

ג'ובס עדיין בחופשת מחלה, עדיין מקבל לפי ההערכות טיפולים נגד מחלת הסרטן - אבל הוא גם עדיין כאן, ומראהו לא השתנה לרעה מלפני כמה חודשים, באירועים קודמים שקיימה החברה.

אף מילה על המצב הבריאותי

ובכל זאת, ג'ובס בחר שלא לפזר את הערפל בנוגע לבריאותו או לגבי שאלת המחליף שלו. ב-2008, כאשר הציג סדרת נגני אייפוד-ננו חדשה, עלה לבמה ואמר: "השמועות על מותי היו מוקדמות מדי". הפעם, לא אמר על כך מילה.

"התחלנו עם האייפוד, המשכנו עם האייפון ואחריו הגיע האייפד", אמר ג'ובס. "כל המוצרים האלו הפכו לשוברי מכירות והיום רוב ההכנסות שלנו מגיעות ממוצרים אלה".

לדבריו, 100 מיליון מכשירי אייפון נשלחו מהחברה עד היום ו-15 מיליון אייפדים נמכרו מאז חודש אפריל 2010 עד דצמבר 2010, "שזה יותר מכל טאבלט אחר שנמכר". עם זאת, חשוב לציין כי מרבית המתחרים עדיין לא השיקו טאבלטים מתחרים ואלה שכן - עדיין לא מספיק זמן בשוק כדי שיהיו ברי השוואה.

ג'ובס לא חסך באירוע ביקורת מהמתחרות של אפל בשוק הטאבלטים שזיהו את הכיוון רק אחרי ההצלחה של האייפד. "לגרסת האנדרואיד 3.0 לטאבלטים יש רק 100 אפליקציות. לאייפד יש 65 אלף אפליקציות. אם לא היינו משיקים את האייפד 2, שנת 2011 הייתה יכולה להיות שנת החקיינים", אמר, כשברקע הוקרנו הלוגואים של סמסונג, מוטורולה ואנדרואיד - כדי שלא יהיה ספק מי הם אותם חקיינים, "אבל כעת היא תהיה שנת האייפד 2".

האייפד ינחת בישראל באפריל

האייפד 2 יגיע לשווקים בארה"ב ב-11 במארס וב-26 מדינות נוספות הוא יושק ב-25 במארס. לישראל המכשיר יגיע בתחילת חודש אפריל, והוא יימכר בחנויות של iDigital, נציגת אפל בארץ. אלא שעד אפריל יש להניח שיהיה לישראל ייבוא מקביל של אנשים או של חברות, די בסמוך לתאריך ההשקה הראשוני של הטאבלט בארה"ב.

המחירים של האייפד החדש יישארו כמו בדגם הנוכחי: 499 דולר לגרסה הבסיסית עם אינטרנט אלחוטי וזיכרון פנימי של 16 ג'יגה, ו-829 דולר לגרסה היקרה ביותר, הכוללת גם חיבור סלולרי וגם זיכרון פנימי בנפח של 64 ג'יגה.

מעניין יהיה לראות אם מחירו של האייפד 2 בישראל יהיה זהה אף הוא למחיר המקורי. iDigital הציעה את האייפד הראשון בגרסה הבסיסית ב-2,250 שקל בעת ההשקה בארץ.

השוני בין הדור הראשון של האייפד לשני הוא לא דרמטי, אם כי בכל זאת הוכנסו שיפורים רבים. האייפד 2 מהיר פי שניים; העובי שלו קטן מהותית -מ-13.4 מ"מ ל-8.8 מ"מ; המשקל שלו ירד ב-33% מהדור הראשון; הוא בעל מצלמה קדמית ואחורית - אך המחיר יישאר זהה. שינוי נוסף הוא שאת האייפד 2 אפשר יהיה לרכוש גם בצבע לבן, לצד השחור המסורתי.

"העיצוב של האייפד 2 שונה לגמרי והוא מהיר יותר בזכות שבב בשם A5", אמר ג'ובס בהתלהבות יתרה. "יש לו מעבד כפול-ליבה והוא מהיר יותר ביכולת הגרפית שלו. האייפד 2 דק אף יותר מהאייפון 4. כאשר מחזיקים אותו ביד התחושה היא שונה לגמרי".

אייפד 2 יושק בשתי גרסאות בארה"ב - האחת מתאימה למפעילה הסלולרית AT&T והשנייה לרשת של חברת ורייזון. "הוספנו למכשיר יכולות רבות", אומר ג'ובס, "ואתם עשויים לחשוב שזה היה אמור לפגוע בזמן העבודה של הסוללה. אבל מצאנו דרך לגרום למכשיר לעבוד בדיוק כמו באייפד הראשון - 10 שעות".

בניגוד להשקת אייפד 1, כשאפל פרצה במלוא הכוח לשוק בתולי, הפעם יש לה תחרות. השוק הולך להיות עמוס בחודשים הקרובים בטאבלטים של יצרניות אחרות, חלקן מציעות את מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, שלה יכולות לא פחות טובות מאלו של אפל.

אנשים שהתנסו באייפד 2 מציינים שהוא הרבה יותר קל לתפעול, קל במשקל - כך שניתן להחזיק אותו זמן רב יותר ביד, והוא גם נעים יותר למגע. מצד שני, מומחים בתחום לא ממליצים לרוץ ולקנות את האייפד 2 למי שרכש את הדור הראשון, משום שלמכשיר הוותיק יותר אין בעיות של מהירות והוא כלי עבודה נוח.

בין הדגמים המתחרים באייפד אפשר לציין את ה-Xoom (זום) של מוטורולה, הכולל מסך גדול במעט מזה של האייפד - 10.1 אינץ', מצלמת וידיאו קדמית של 2 מגה-פיקסל ומצלמה אחורית של 5 מגה-פיקסל (אפל לא חשפה את נתוני המצלמה שלה). הוא עובד על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 3.0.

ל-LG יש טאבלט בשם אופטימוס פד עם מערכת אנדרואיד, המגיע עם מסך בגודל 8.9 אינץ', ואפשרות לצלם סרטוני וידיאו בתלת-ממד ולהקרין אותם על מסך תואם. עם זאת, בהשוואה לאפל, אף אחת מהחברות האחרות לא מצליחה לייצר את הבאזז של ג'ובס.

מתחילים לתקן את האייפון בישראל - רק לא את הזכוכית

לקוחות שקנו את מכשיר האייפון בישראל, ישמחו לגלות שהמפעילות הסלולריות יתחילו לתקן בקרוב בעצמן חלק מהתקלות במכשיר הפופולרי. הבעיה הגדולה במכשירי האייפון היא עלות התיקון הגבוהה שלהם אצל המפעילות, שיכולה להתחיל בקלות גם ב-1,000 שקל. הסיבה היא שהמפעילות הסלולריות שולחות את המכשירים לתיקון למעבדה של אפל מעבר לים.

ל"גלובס" נודע כי אפל אישרה לפני מספר שבועות למפעילות לבצע חלק מהתיקונים בישראל ורק לאחרונה החלו להגיע חלקי החילוף המקוריים. החברה אישרה לתקן שלוש תקלות מוכרות אך זניחות: בעיות בחיבור לתחנת העגינה, בעיות במכסה וברטט.

הבשורה הפחות משמחת היא שהבעיה הנפוצה ביותר של שבר בזכוכית, עדיין תחייב שליחה של המכשיר לחו"ל או תיקון שלו במעבדות פרטיות, הגובות סכומים של כמה מאות שקלים בודדים עבור החלפת הזכוכית. המפעילות הסלולריות צפויות להתחיל לתקן את המכשירים בשבועות הקרובים.

את האייפד תתקן בישראל נציגת החברה, iDigital.

אייפד 2 אפל
 אייפד 2 אפל

אפל אייפד הייטק
 אפל אייפד הייטק

אפל אייפד הייטק
 אפל אייפד הייטק

אפל אייפד הייטק
 אפל אייפד הייטק

צמיחה שאפילו
 צמיחה שאפילו

אייפד
 אייפד