ברקע המו"מ למכירה: קפלן ישאר יו"ר כלל ביטוח

חוזה העסקתו של אביגדור קפלן כיו"ר חברת הביטוח יוארך ■ נחשף לראשונה ב"גלובס": המו"מ בין אי.די.בי לקרן פרמירה למכירת כלל ביטוח - במגעים מתקדמים מאוד

סימן נוסף להתקדמות במגעים למכירת כלל ביטוח לקרן ההשקעות האירופית פרמירה? בצל המגעים המתקדמים מאוד בין קבוצת אי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, לבין קרן הפרייבט אקוויטי האירופית, בשוק מעריכים כי חוזה העסקתו של אביגדור קפלן כיו"ר כלל ביטוח יוארך. כך נודע ל"גלובס".

חוזה ההעסקה המקורי בין החברה לבין קפלן - שנכנס לתפקידו כיו"ר במארס 2008 - אמור להסתיים ב-1 באפריל. כפי הנראה, בקרוב צפויה החברה להודיע כי הכהונה של קפלן תוארך לתקופה לא מוגבלת, כאשר לשני הצדדים תהיה יכולת להביא את ההתקשרות לכדי סיום בהודעה מוקדמת של כמה חודשים.

הילוך גבוה

אף שמדובר בצעד טבעי, יש בו עדות נוספת להתקדמות ההליכים בין אי.די.בי לפרמירה. מינוי יו"ר חדש על ידי אי.די.בי למשך חודשים ספורים, עד כניסת בעל בית חדש בחברה, הוא בעייתי משום שתפקיד יו"ר הינו מתפקידי האמון המרכזיים של בעלים בכל חברה. כך, תפקידו של קפלן צפוי להתמשך במידה מספקת כדי לאפשר העברה חלקה של החברה לבעלים חדשים, אם וכאשר תושלם העסקה, בלי למנות בפועל יו"ר זמני במקומו.

המו"מ בין פרמירה לאי.די.בי, שנחשף בראשונה ב"גלובס", נמצא כעת בהילוך גבוה והקרן האירופית מבצעת שורת בדיקות בחברת הביטוח השנייה בגודלה בישראל. מנכ"ל כלל ביטוח הוא שי טלמון. ככל הידוע, פרמירה ואי.די.בי עדיין לא הגיעו להסכמות על מחיר העסקה - אם כי לדברי גורמים בשוק, נראה כי יגיעו לדון לעומק בשאלה חשובה זו בקרוב.

קפלן, מאנשי הביטוח הבכירים והמוערכים ביותר, משמש יו"ר פעיל של כלל ביטוח זה כשלוש שנים. קודם לתפקידו הנוכחי שימש מנכ"ל כלל ביטוח במשך 11 שנים. בין השאר, כיהן בעבר כמנכ"ל קופ"ח כללית והוביל את שיקומה. כלל ביטוח נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-5.2 מיליארד ש'