מדד ISM למגזר השירותים בארה"ב בשיא של 5 שנים

(עדכון)- התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשפל של כ-3 שנים: נפלו ב-20 אלף ל-368 אלף, הכלכלנים ציפו לעלייה לכ-400 אלף ■ פחות פיטורים ויותר מעסיקים מקבלים עובדים

לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט התקבל עוד נתון חזק בארה"ב כאשר מדד ה-ISM, או מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים עלה בפברואר לשיא של 5 שנים כשהגיע ל-59.7 נקודות לעומת 59.4 נקודות בינואר. הצפי היה ל-59.5 נקודות. עם פירסום הנתון מתגברות עליות השערים בוול סטריט והמדדים עולים עד 1.5%.

מספר התביעות הראשניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע שהסתיים ב-26 בפברואר לשפל של קרוב ל-3 שנים והסתכמו ב-368 אלף, ירידה של 20 אלף ביחס לשבוע הקודם, כך עולה מהדיווח השבועי של משרד העבודה האמריקני. בפעם האחרונה שנרשם מספר דומה היתה במאי 2008. נציין כי הכלכלנים ציפו לעלייה לרמה של כ-400 אלף תביעות ראשוניות לעומת 288 אלף בשבוע שעבר. העליות בחוזים העתידיים בוול סטריט מתגברות.

גם מבחינת הנתון ל-4 השבועות האחרונים עולה כי מספר הפונים לתמיכה של המדינה ירד ל-388 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2008.

נראה כי ישנה מגמה מתמשכת בירידה בתביעות לדמי אבטלה בארה"ב, כאשר מאז אוגוסט נפל מספרם בשיעור של 27%, בזכות שיפור במגמת הקבלה לעבודה של עובדים וירידה בהיקף הפיטורים.

נזכיר כי גם אתמול פורסם נתון טוב יותר מהציפיות בשוק העבודה כאשר ע"פי סקר ה-ADP הצטרפו למעגל המועסקים במגזר הפרטי יותר ל-217 אלף, כאשר מחר ממתינים בשוק לדו"ח התעסוקה החודשי.

עוד דווח היום כי ברבעון הרביעי הפיריון (פרודוקטיביות) של העסקים האמריקנים נותר ללא שינוי ביחס לאומדן הקודם שפרסם הממשל, ברמה של 2.6%. זאת, בעוד שהכלכלנים ציפו כי הנתון יעודכן כלפי מטה ל-2.2%.