הערכות: מניין ההרוגים בקרבות בלוב היום עומד על כ-70

(עדכון) - דובר ממשלת קדאפי: "אין יותר קרבות בטריפולי. הכל בטוח" ■ דיווח: בריטניה מנהלת מו"מ מול המורדים לשחרורם של 8 חיילים בריטים נפלו בשבי המורדים בעיר בנגזי

מלחמת האזרחים ללא הכרעה; לוב ממשיכה לדמם: לפחות 18 בני אדם נהרגו הערב בחילופי האש הכבדים בין המורדים לנאמניו של הרודן מועמר קדאפי בעיר מיסרטה. רופא מקומי מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי מניין ההרוגים צפוי לעלות. עוד אמר, כי בין ההרוגים גם תינוק. לדבריו, ישנם כל כך הרבה פצועים "עד שלא ניתן לספור את הגופות". לפי ההערכות, מניין ההרוגים היום עומד על כ-70.

ממשלת בריטניה מנהלת מגעים עם מנהיגי המורדים בלוב לשחרורם של 8 חיילים בריטיים שנפלו בשבי המורדים בעיר בנגזי, כך על פי דיווח ב-CNN מהדקות האחרונות. בבריטניה מכחישים לפי שעה כי שמונת החיילים נפלו בשבי בלוב.

מלחמת האזרחים בלוב ממשיכה כאשר תומכי קדאפי והמורדים מכריזים הצהרות מנוגדות בנוגע לעתידן של הערים המרכזיות בלוב בהן מתחוללים הקרבות. תומכי קדאפי הכריזו כבר על ניצחון בערים המרכזיות: "הבסנו את האויב".

מלחמת האזרחים בלוב מגיעה היום (א') למעוז של קדאפי: קרבות קשים נערכים משעות הבוקר במספר מוקדים במדינה, בין המפגינים לכוחותיו של מועמר קדאפי, כך מדווחים כלי תקשורת ערביים וסוכנויות ידיעות זרות. על פי הדיווחים, בפעם השנייה מאז פרוץ המהומות נשמעו היום קולות ירי גם בעיר הבירה טריפולי, כולל במקלעים כבדים.

שבוע נוסף של עימותים נפתח בקרבות במספר מוקדים מרכזיים במדינה: בעיר סירט - עיר הולדתו של קדאפי, וגם בערים א-זאוויה ומיסראטה. בחלק מכלי התקשורת מדווח כי המפגינים הצליחו להשתלט על הערים הללו, אולם כלי התקשורת הממלכתיים, המשדרים גם היום הפגנות תמיכה בקדאפי ברחבי המדינה, טוענים כי כל הערים שבו לשליטת כוחותיו של קדאפי.

מוקדם יותר, גם רשת CNN דיווחה על קרבות המתנהלים בפאתי הבירה טריפולי, לאחר שאמש הצליחו כוחותיו של מועמר קדאפי לכבוש את העיר א-זאוויה. לפי דיווחים זרים, צבא קדאפי הצליח גם לכבוש את העיר ראס-לנוף במזרח לוב, שם נמצאים גם כן מתקני נפט חשובים.

ברשת BBC דווח היום גם כן על ירי מאסיבי הנשמע בכל רחובות הבירה טריפולי, אולם גורמי ממשל בלוב טוענים כי מדובר ביריות צהלה של כוחות הצבא, שיורים באוויר. רשת ABC האמריקנית מדווחת על מעשי טבח אותם ביצעו אנשי קדאפי בטריפולי.

"אני מבטיח לכם שטריפולי נמצאת בשליטת קדאפי", אמר דובר הממשלה, מוסא איברהים. "אין יותר קרבות בטריפולי. הכל בטוח. היריות הן ירי שמחה של אנשים הצוהלים ברחובות". מצד שני, רוואד, תושב טירפולי, סיפר לרשת ABC כי "אני שומעת קולות ירי רבים, כל הזמן. יש המון בלגן בבירה היום. פשוט שיגעון מה שקורה פה".

אתמול התנהלו קרבות קשים בעיר א-זאוויה; המורדים הכריזו בצהרי היום על כיבוש העיר, אולם לאחר מספר שעות חזרו כוחותיו של קדאפי והחלו להפגיז את המורדים באמצעות טנקים ומרגמות. כאמור, הם הצליחו לכבוש בחזרה את העיר במהלך הלילה. לפי דיווחים זרים, בקרבות נהרגו עשרות בני אדם לפחות, רובם אזרחים.

בינתיים, העיתון "סאנדיי טיימס" מדווח היום כי 8 חיילים בריטיים המשרתים ביחידות עילית מוחזקים כשבויים על ידי כוחות המורדים בעיר בנגזי. משרד החוץ הבריטי מסר כי הוא אינו יכול "לאשר או להכחיש" את הדברים.