השבוע בוול סטריט: הצרכן האמריקני המשיך לקנות בפברואר?

המסחר ייפתח מחר כשמחיר חבית נפט חצה את רף ה-104 דולר לחבית ■ עיני המשקיעים עדיין נשואות ללוב ■ צפי לעלייה של 1% במכירות הקמעונאיות בחודש פברואר

שבוע המסחר בוול סטריט ייפתח מחר (ב') כשברקע מחיר הנפט חצה את רף ה-104 דולר לחבית כתוצאה מהמתח הגובר במזרח התיכון. המדדים המובילים בניו יורק ננעלו ביום ו' בירידות שערים של עד 0.7%. כמו כן, במהלך השבוע ימשיכו להתפרסם נתוני מאקרו רבים שישפיעו על המסחר, בין היתר המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר.

המשקיעים בוול סטריט עדיין חוששים מהתפתחות המהומות בלוב. רשת CNN מדווחת היום על קרבות בפאתי טריפולי, לאחר שאמש הצליחו כוחותיו של מועמר קדאפי לכבוש את העיר א-זאוויה ודיווחים על כיבוש העיר ראס-לנוף שם נמצאים מתקני נפט חשובים. "אני מבטיח לכם שטריפולי נמצאת בשליטת קדאפי", אמר דובר הממשלה, מוסא איברהים. "אין יותר קרבות בטריפולי. הכל בטוח. היריות הן ירי שמחה של אנשים הצוהלים ברחובות". מצד שני, רוואד, תושב טירפולי, סיפר לרשת ABC כי "אני שומעת קולות ירי רבים, כל הזמן. יש המון בלגן בבירה היום. פשוט שיגעון מה שקורה פה".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין לקראת שבוע המסחר כי "רמת התמיכה במדד ה-S&P500 הוא ב-1,304 נק', מדובר באבן דרך חשובה - והגנה ניתן למקם מתחתיה. מהלך מעל 1,325 נק' יחשב סימן שורי לטווח המיידי ומהלך מעל 1,345 נק' במדד ילמד שהדוב נרגע".

מאקרו: האם המכירות הקמעונאיות בפברואר עלו ב-1%?

■ מחר יפורסם אשראי הצרכנים לחודש ינואר. הצפי בשוק עומד על עלייה של 3.3 מיליארד דולר לעומת 6.1 מיליארד דולר בדצמבר.

■ המכירות הסיטונאיות לחודש ינואר יפורסמו ביום ד' כשהצפי בשוק הוא לעלייה של 1%, עלייה זהה לזו שנרשמה בדצמבר.

■ ביום ה' יתפרסמו תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שנגמר ב-5 במארס. הצפי הוא לירידה של כ-10% לעומת השבוע שחלף ל-328 אלף תביעות.

■ בנוסף, ביום ה' יפורסם המאזן המסחרי לחודש ינואר כשהקונצנזוס במשק הוא לצפי של גרעון של 41.5 מיליארד דולר לעומת גרעון של 40.6 מיליארד דולר בדצמבר.

■ ביום ו' יפורסם מדד המכירות הקמעונאיות לחודש בפברואר שצפוי לרשום עלייה של 1% לעומת עלייה של 0.3% בינואר. כמו כן, יפורסם מדד המכירות הקמעונאיות ללא מכירות הרכבים שצפוי לרשום עלייה של 0.6% לעומת 0.3% בחודש הקודם.

■ עוד ביום ו' יתפרסם מדד האמון של אוניברסיטת מישיגן לחודש מארס. שצפוי לעמוד על 76.5 נקודות לעומת 77.5 נקודות בחודש שעבר.

"הרשתות הקמעונאיות רשמו מכירות נאות החודש. מכירות הרכבים השתפרו משמעותית ושיעור האבטלה מתחיל להתאושש", אמר בריאן בת'ון, כלכלן בכיר ב-IHS Global Insight. "ייתכן שמשקי הבית האמריקנים הבינו שיש להם יותר כסף בכיסים בזכות הקיצוץ במיסים".

תחזיות: דלק US תדווח על רווח של 15 סנט למניה

אמפל אמריקן תפרסם מחר את דוחותיה לרבעון האחרון של 2010 כשהצפי להכנסות עומד על 202.82 מיליון דולר, עלייה של 146.7% לעומת הרבעון הקודם.

רשת השכרת הסרטים האמריקנית בלוקבאסטר (סימול: BLOAQ.PK) תפרסם דוחותיה. החברה צפויה לדווח על הפסד של 7 סנט למניה לעומת הפסד של 2.24 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2009.

חברת הבת של דלק הישראלית, דלק US גם כן תפרסם דוחותיה ביום ד'. צפי אנליסטים בשוק הוא להפסד של 15 סנט למניה לעומת הפסד של 50 סנט אשתקד. בנוסף, תפרסם חברת אלון USA שם הצפי הוא להפסד של 46 סנט למניה לעומת הפסד של 1.39 דולר למניה. אלון US צפויה לדווח על עלייה של 67.8% בהכנסות ברבעון המדובר.

חברות נוספות יפרסמו דוחותיהן במהלך השבוע, בין היתר מטלינק (סימול: MTLK), ציון גז ונפט (סימול:ZN) וישראמקו ארה"ב.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]