השר ארדן: "עולם הנדל"ן יהיה ירוק - ולא מדולרים"

"היום כולם רוצים להריח את הריח הזה של הבית החדש, אבל הריח הזה נובע מכימיקלים מזהמים באוויר ומחומרי הבנייה. בבנייה ירוקה אין ריח כזה, וזה יותר בריא"

גלעד ארדן, השר לאיכות הסביבה, התייחס היום (ב') בוועידה הנדל"ן של גלובס" לכוונת הממשלה להציג צעדים נוספים לריסון עליית מחירי הדירות: "ראש הממשלה ושר האוצר מוטרדים מאוד מעליית מחירי הדיור וממצוקת הצעירים, ואני בטוח ויודע שיהיו צעדים נוספים בתחום שייתנו מענה. יש הרגל להאשים את הביורוקרטיה, אבל אסור לנו לשפוך את התינוק עם המים. אנחנו כבר היום מדינה צפופה".

בהתייחסו לבנייה ירוקה אמר ארדן: "לא משנה לאיזה כיוון כלכלי תנשב הרוח, הצבע שישתלט על עולם הנדל"ן הוא ירוק, ולא מדובר בדולרים אלא בבנייה ירוקה. המשבר הפיננסי הגדול קשור גם למשבר הסביבתי באיזה שהוא אופן. השיפור באיכות החיים לסגנון מערבי בא לפעמים על חשבון משאבי הטבע - ביקושים אדירים למים, אנרגיה ועוד - וזה ישפיע ומשפיע על מחירים הסחורות וחומרי הגלם. בעזרת בנייה ירוקה אנחנו יכולים לחסוך המון מעליות אלו".

ארדן הדגיש, כי הבנייה של בתים ירוקים חשובה לא רק לסביבה, אלא גם למי שיתגוררו בהם: "היום כולם רוצים להריח את הריח הזה של הבית החדש, אבל הריח הזה נובע מכימיקלים מזהמים באוויר ומחומרי הבנייה. בבית ירוק אין ריח כזה, וזה יותר בריא".