גוגל הסירה את רוב הווירוסים שתקפו אפליקציות אנדרואיד

החברה הפעילה "Kill switch" שמאפשר לה להסיר מרחוק התקנה של התוכניות הנגועות, וכך השמידה את הווירוסים ■ ככל הנראה גוגל לא הצליחה להסיר לחלוטין את האיום

חברת גוגל הסירה את רוב הווירוסים שתקפו אתמול את הסמארטפונים עם תוכנית ההפעלה אנדרואיד. החברה איתרה והשמידה כ-60 וירויסים שתקפו בימים האחרונים את הטלפונים החכמים ששווקו מ-1 במארס, דרך תוכנות שהסתננו לחנות האפליקציות.

הווירוסים היו מסוגלים להוציא נתונים שונים ואף לבצע שיחות טלפון בלי ידיעת בעלי הטלפונים. לפי הערכות, כ-200 אלף משתמשים הורידו אפליקציות נגועות, וככל הנראה גוגל לא הצליחה להסיר לחלוטין את האיום של הווירוסים האלה. גוגל הפעילה "Kill switch" שמאפשר לה להסיר מרחוק התקנה של התוכניות הנגועות, וכך השמידה את הווירוס.

גוגל חסמה את החשבונות של המשתמשים שחשודים בהעלאת התוכניות הנגועות והגישה נגדם תלונה במשטרה. החברה תקדם שדרוש של מערכת האבטחה של האנדרואיד שתסגור את הפרצות שקיימות בה ושאיפשרו להאקרים להחדיר את הווירוסים. עדיין לא ברור מתי תוכנת האבטחה תהיה זמניה לטלפונים הניידים, היות והאחריות תהיה על מפעילות הסלולר וספקיות הטלפונים, ולא על גוגל.