היכנסו ללשכתי: חדר המנכ"ל משקף בעיקר את אישיותו של היושב בו

חדרי המנכ"לים יכולים להיות מרכז העצבים של המשרד או מגדל הפיקוח, כאלה שדלתם פתוחה תמיד או "קודש הקודשים" ■ יש חדרים בסגנון ביתי, חדרים עמוסים שיוצרים סביבה גדושת גירויים; ויש את המינימליסטי, המסודר והפנוי למחשבה

מיכל המאירי: מנכ"ל גיתם

מיכל המאירי, מנכ"ל משרד הפרסום גיתם, יושבת בלב בניין המשרדים בחדר לא גדול.

סגנון: את כל הפריטים בחדר בחרה המאירי באופן אישי, מלווה בחברתה תמר אלימלך, שמתמחה בסטיילינג לבית. האופי האקלקטי משקף לדבריה את אופייה ובחירותיה., המאירי: "הבריף של כל הבניין היה שיהיה בית עם המון אור. חלונות רחבים וגבוהים עם אור טבעי ומעבר אנרגיה". תכנון הפנים של אדריכל גל מרום הוא הקנבס שעליו נוספו בהדרגה הרהיטים והפריטים שבחרו אנשי המשרד, "כמו שמרהטים בית, מסתובבים ומוצאים ומוסיפים", היא אומרת.

"בעולמי הצר, במשרדי הפרטי, נוצר לקט של דברים שאני אוהבת. אני בנאדם שהוא אסופה של ניגודים". המנורה הנשית האוונגרדית היא מדרום תל-אביב, נקודת צבע בולטת על רקע השולחן הלבן, שיועד במקור לפינת אוכל."בסופו של דבר אני חיה פה רוב היום ואני אוהבת את חדרי הקטן, שבו אני מוצאת אינטימיות וחום. זה המקום לשיחות אישיות עם עובדים ויש פה מפלט מהאינטנסיביות הקדחתנית של אווירת היומיום במשרד פרסום".

למרות התמונה הכללית המאוד נקייה לעין, אומרת המאירי: "אני בהחלט בנאדם של פיצ'פקס - כמה אבנים טובות, מתנה שחברה עשתה לי ואיזו תמונה של הילדה, גם לאלה יש מקום".

שטח: בית גיתם כולל את משרד הפרסום, משרדי השותפים בעלי החברה, חברת יחסי הציבור פורטר נובלי ורדיו 102. משרד הפרסום תופס כ-3 קומות בבניין.

מס' עובדים: 150.

כתובת: בית גיתם, רחוב ראול ולנברג 8 רמת החי"ל.

משרד גיתם / צילום:בן יוסטר
 משרד גיתם / צילום:בן יוסטר

חדרו של אלדד תמיר: מייסד ומנכ"ל תמיר פישמן

אלדד תמיר, מייסד ומנכ"ל תמיר פישמן, מאמין בעיצוב ואף מעיד שזהו אחד מתחביביו: "בענף שלנו, בשוק ההון אפשר לבוא מכיוון שמרני (והיינו שם בעבר) ואפשר לבוא מהכיוון ההייטקי. ניגשנו לעיצוב ממקום שמצד אחד משדר משהו מאוד ביתי-משפחתי ומצד שני הוא לא פומפוזי - לא מתחנף ובלי ניסיון להשוויץ. עבדנו עם המעצבת מיכל הרמלין ובהובלה אישית שלי".

עיצוב: בלשכתו של תמיר ניתן לראות שילוב שמח של רהיטים מחנות הרטרו אלמנטו ואוסף אישי. "עיצוב הוא חלק מהתחביבים שלי. לא חיפשנו הצהרה עיצובית ובחירה בדברים קרים ויקרים. מה שהופך את החדר לאישי במיוחד הוא שילוב של אווירה, פריטים וצבעוניות חמימה. הרבה ירוק וחום ושטיח רך. מקום שנעים להיכנס אליו ויש בו אוווירה לא פורמלית של 'בוא נשב בסלון'. חלק מהתמונות על הקיר הן של הבן שלי (בן 13). אנחנו לא אספני אמנות, אבל בהחלט קונים מדי פעם. אין לנו אוסף ואני בכוונה לא אוהב את ההתהדרות בבעלות על יצירות אמנות וניים-דרופינג של אמנים מפורסמים".

שטח המשרד: 2,000 מ"ר

מס' עובדים: 140.

כתובת: משרדי תמיר פישמן שוכנים בקומה 4 ברחוב הברזל 38 תל-אביב.

אלדד תמיר משרד / צילום: בן יוסטר
 אלדד תמיר משרד / צילום: בן יוסטר

חדרו של ג'יימס סניידר: מנכ"ל מוזיאון ישראל

ג'יימס סניידר מייחס חשיבות מיוחדת למעבר שעשה מה-MOMA בניו-יורק למוזיאון ישראל בירושלים. תחושת השליחות שלו ניכרת בכל מעשיו, כמו גם הסקרנות המתמדת שלו ואהבת האמנות והאדם.

גם העולם מכיר בחשיבות פועלו, השבוע דירג אותו מגזין האמנות הצרפתי

Journal des Artes' בין 50 האנשים המשפיעים בעולם לשנת 2010, עם השלמת פרויקט התחדשות המוזיאון. ברשימה המכובדת נמנים מנהלי ה-MOMA והמוזיאון הבריטי, האמנים דמיאן הרסט ואניש קאפור, האדריכלים פרנק גרי וזהה חדיד, רון ארד ופיליפ סטארק, אספני אמנות וגלריסטים.

סגנון: חדרו של סניידר במבוך המשרדים שמאחורי הקלעים במוזיאון הוא מופת של צניעות וסנטימנטים: הרהיטים הביתיים הגיעו מדירת מגורים ישנה בחיפה ועברו רסטורציה, כיצירת אמנות. "באוהאוס ישראלי" משנת 1931, תוצרת האמנים הרומנים וגמן ודוידוביץ. "מורשת המודרניזם המוקדם של ישראל", אומר סניידר.

נגיעות של צבע הוסיפה לחדר אשתו, טינה: מכונת כתיבה אדומה "ולנטינה" בעיצוב אטורה סוטסאס הייתה מתנה לחג האהבה (ולנטיין). על הדף המצהיב שבתוכה הדפיסה את התאריך שבו החליט ג'יימס לקבל את המשרה בירושלים, 22 באפריל 1996. לצידה מונח מחשבון צהוב בעיצוב מריו בליני - שני הפריטים משנות ה-60. כרית נוי בצורת פאלטת צבעים של אמן בעבודת יד של טינה מונחת על הספה.

על הקיר כרזות כל התערוכות שהוצגו במוזיאון ישראל מיום שנכנס למשרתו, מעין פסיפס בשכבות של זמן, צבע ותמונה. על המדף העליון שמורות נעלי העבודה המאובקות וקסדת המגן מתקופת הבנייה של השנים האחרונות.

שטח המשרד: קמפוס מוזיאון ישראל בירושלים משתרע על שטח כ-80 דונם

משרד עובדים: המוזיאון מעסיק 375 עובדים.

כתובת: קריית המוזיאונים, שדרות רופין ירושלים.

מוזיאון ישראל / צילום:אייל יצהר
 מוזיאון ישראל / צילום:אייל יצהר

רני והילה רהב: מנכ"לים ברהב תקשורת

חדריהם של הילה ושל רני רהב, מנכ"לים משותפים בחברת יחסי הציבור והייעוץ התקשורתי רהב תקשורת שוכנים באזור ההנהלה, הנפרד במקצת מחדרי הצוותים האחרים במשרד.

סגנון: שני החדרים מרווחים ודומים בגודלם אך שונים באופיים, בעיקר בזכות יצירות האמנות שעל הקירות. אצל הילה הכול בהיר ורך יותר. אצל רני האווירה גדושה ותזזיתית. "כך אני עובד הכי טוב. הגודש הזה עושה לי את הדרייב", אומר רהב.

בחדר שולחן ענק, הנושא 5 מסכי מחשב, שעל גביהם רצים כל הזמן אתרי האינטרנט של גלובס, כלכליסט, דה מרקר, YNET, NRG וביזפורטל. לצידם 5 מסכי טלוויזיה המשדרים ערוץ 1, 2, 10, הוט3, ויס בלומברג. עיצוב הפנים של אדריכל אילן פיבקו והספות בעיצוב משה ויהושוע קסטיאל, הוזמנו במיוחד לחדר.

כאספן אמנות, המבחר רב ולחדר המנכ"ל נכנסו "העבודות שמאוד מדברות אל ליבי ועושות לי טוב בעין", בין אלה: עליזה אולמרט, דוד ריב, ניר הוד, פורטרט של לאה רבין שציירה חגית שחל, עבודה נדירה ונוגעת ללב של אביבה אורי ועבודתו של עדי נס מחווה ליוסי בן חנן ופורטרט של הילה רהב שצייר שרגא אלוני.

שטח המשרד: 1,000 מ"ר

מספר עובדים: 40.

כתובת: משרדי רהב תקשורת שוכנים במגדל המוזיאון, רחוב ברקוביץ 4, תל-אביב, קומה 24.

משרדרני רהב / צילום:אייל יצהר
 משרדרני רהב / צילום:אייל יצהר

גיא ברעם: מנכ"ל ברעם פרסום מקורי בע"מ

המשרד של גיא ברעם בבית הדפוס של חברת המדיה ושילוט הענק, הוא קוביית זכוכית המשקיפה וחשופה לחלל הפתוח של רצפת הייצור - לצידה סלון אירוח ללקוחות ולפגישות לא פורמליות.

סגנון: המקום שימש בעבר אולם כדורסל וברעם, כאוהד מושבע (במשרדו הראשי, לא רחוק משם, יש לו חולצה חתומה של מייקל ג'ורדן ונעל שיוצרה במיוחד עבורו בנייקי, גם היא בחתימתו של אלוהים...) התחבר למקום ואף ביקש להשאיר את אחד הסלים במצב שימושי.

"זה חלק מהמוטו שלנו - Create while having fun", הוא אומר. האדריכל יואב מסר נענה לאתגר והתוצאה היא חלל עבודה מעוצב ומאובזר באלגנטיות, שהוא למעשה גם מפעל ייצור פעיל.

הרהיטים בסלון הצמוד למשרד הם בעיצובו של אריק בן שמחון ותוספות מהביטאט.

שטח המפעל: 1,000 מ"ר.

מס' עובדים: 20.

כתובת: משרדי המטה של החברה נמצאים ברחוב הברזל 6, רמת החי"ל.

גיא ברעם משרד / צילום:בן יוסטר
 גיא ברעם משרד / צילום:בן יוסטר

אמנון רכטר: מנכ"ל רכטר אדריכלים

אמנון רכטר יושב בחדרו במשרד החדש של רכטר אדריכלים, בכיכר אתרים בתל-אביב. רכטר הבן חוזר ל"זירת הפשע" - הפרויקט הכי מושמץ ושנוי במחלוקת של אביו, האדריכל יעקב רכטר, חתן פרס ישראל. "מיקום המשרד אינו מקרי, זו בחירה מודעת ואמירה ארכיטקטונית. אני טוען שהכישלון של כיכר אתרים מעולם לא נבע מכשל תכנוני. זוהי יצירה אורבנית שהקדימה את זמנה, היה בה אפילו משהו עתידני ומאוד נועז, שלא עלה בקנה אחד עם הידע שהיה אז לניהול מתחם מורכב שכזה". רכטר אוהב את הכיכר ומאמין בה: "אני רוצה להיות הנסיך שנותן נשיקה שתעיר את היפהפייה הנרדמת הזו".

סגנון: חדרו של רכטר קטן, צנוע, ומשתמש בחומרים ממוחזרים. "המשרד מצד אחד מאוד פתוח ומצד שני יש בו מעט מאוד חפצים. השולחן - האלמנט המרכזי בחדר - בנוי מעצים ממוחזרים ששימשו ליציקות בטון בהיכל התרבות ביבנה".

על עיצוב המשרד ניצח אדריכל כרם הלברכט. "על התקרה והקירות השארנו את כל הזיכרון וצלקות העבר שהחלל נושא עימו. זו הייתה מלטשת יהלומים, במקום שהרסו את הקיר השארנו חתך חשוף. המשרד מהווה עדות לתפיסת הארכיטקטורה שלנו, שהיא לעולם תוצר של תהליך והתהליך יותר מעניין מהתוצר הסופי".

שטח המשרד: 150 מ"ר.

מס' עובדים: 16.

כתובת: רכטר אדריכלים, כיכר אתרים, תל-אביב.

רכטר אדריכלים משרד / צילום: אייל יצהר
 רכטר אדריכלים משרד / צילום: אייל יצהר