בהלת האייפד: המכשירים אזלו מהמדפים יום לאחר ההשקה

לפי דיווחים, ביום ההשקה הראשון ביום שישי נמכרו יותר מחצי מיליון מחשבי לוח מבית אפל ■ אנשים עמדו בתור כ-40 שעות וחלקם מכרו את התור שלהם באלפי דולרים

זמן קצר לאחר שהגיע לחנויות בארה"ב בצהרי יום שישי, מחשב הלוח החדש מבית אפל, האייפד 2, כבר אזל מהמדפים - כך לפי דיווחים מהלילה מארה"ב. ביום ההשקה נרשמו בארה"ב תורי ענק של צרכנים להוטים שצבאו על החנויות כדי להיות הראשונים לרכוש את הטאבלט החדש שהציג סטיב ג'ובס בתחילת החודש.

לפי הדיווחים, יותר מחצי מיליון מכשירי אייפד נמכרו ביום ההשקה הראשון, ולמרות זאת, המוני אנשים נשארו מאוכזבים ומתוסכלים על כך שלא הצליחו להשתחל את מעגל הרוכשים הראשון ולהשיג את האייפד. הלהט עבור המכשיר היה כל כך גדול ביומיים האחרונים, עד כדי כך שאנשים שעמדו בתור כ-40 שעות לפני פתיחת שערי החנויות, מכרו את התור שלהם לכל המרבה במחיר - ואחד התורים הראשונים נמכר בכ-1,100 דולר.

אפל צפויה לחדש את המלאי בקרוב, אך השאלה היא כמה מהר היא תעשה זאת. רבים מחובבי הגאדג'טים רכשו את האייפד במכירה מוקדמת בחנות המקוונת של אפל, אך הם יקבלו את המכשירים רק בעוד שבועיים-שלושה, ולא מן הנמנע כי ההמתנה תתארך לאור הביקוש הגדול.

צרכנים רבים סבורים כי המלאי המוגבל ביום ההשקה הינו תרגיל שיווקי של אפל, שנועד לשמור על הביקושים גבוהים. יחד עם זאת, אנליסטים רבים טוענים כי אפל, שוב, פשוט לא היתה ערוכה מספיק ליום ההשקה.