בעקבות האסון ביפן: המאזדה והמכוניות היפניות יתייקרו

כך מעריך האנליסט ערן יונגר ממגדל שוקי הון ■ יונגר: "מפעלי מאזדה ביפן לא נפגעו, אולם טרם ידוע מצבם של קבלני המשנה של מאזדה"

רעידת האדמה העזה שפקדה את יפן תוביל להתייקרות במחירי כלי הרכב המיובאים מיפן, ובכללם המאזדה הפופולארית. כך מעריך היום (א') האנליסט ערן יונגר ממגדל שוקי הון, בסקירה שהעביר ללקוחותיו בהתייחסות לאסון הטבע הקטלני שהיכה את יפן בסופ"ש.

"רעידת האדמה ביפן והצונאמי בעקבותיה עשויים להרעיד את האדמה גם תחת רגליהן של יבואניות הרכב מיפן", כותב יונגר, ומתכוון בעיקר לדלק רכב, יבואנית מאזדה בישראל. דלק רכב אמורה לפרסם היום את הדוחות הכספיים השנתיים שלה, אולם יונגר מבהיר כי הדוחות הפכו ללא-רלבנטים בעקבות רעש האדמה.

"משיחה שערכנו הבוקר עם דלק רכב עולה כי מפעלי חברת מאזדה לא נפגעו מרעש האדמה, אולם טרם ידוע מצבם של קבלני המשנה של מאזדה", הוסיף יונגר. "כידוע, פסי הייצור של חברות הרכב נשענים על תזמון מדויק בין מאות קבלני משנה; נוסף על כך פגיעה בתשתיות, שינוע, רכבות, כבישים, חשמל ומים עשויים להביא לעיכובים לוגיסטיים נוספים אשר על השפעתם עדיין אין מידע סופי. עלייה בערכו של היין תביא גם היא לעלייה בחוב וירידה בחוסן הפיננסי של דלק רכב וכן להתייקרות הרכבים המיובאים על ידה מתוצרת מאזדה".

יונגר ממשיך להחזיק בהמלצת "החזק" על מניית דלק רכב עם מחיר יעד של 54 שקל למניה, אולם הוא מציין כי בעקבות האירועים האחרונים ההמלצה ומחיר היעד צפויים להתעדכן בקרוב.