הפסדי נענע10: 6.7 מיליון שקל ב-2010, 50 מיליון שקל ב-3 שנים

נטוויז'ן, המחזיקה 50% מאתר נענע10 לצד ערוץ 10, מדווחת כי היא "בוחנת אפשרויות שונות ביחס להחזקותיה בנענע 10 ולפעילותה, לרבות מכירת מניותיה"

תוכניות התייעלות, הסכמים לשיתופי-פעולה וחבירה לרשת החברתית פייסבוק מסייעים אמנם לאתר נענע10, לצמצם את המגמה השלילית שממנה הוא סובל; אולם ההפסדים שהוא מסב לבעלי המניות שלו, חברת התקשורת נטוויז'ן וערוץ 10, כמעט 4 שנים מאז תחילת שיתוף-הפעולה ביניהם, עדיין משמעותיים.

מדוחות נטוויז'ן שפורסמו ביום חמישי האחרון עולה כי נענע10 רשם הפסד של קרוב ל-7 מיליון שקל ב-2010, וב-3 השנים האחרונות מצטברים הפסדיו ליותר מ-50 מיליון שקל.

במאי 2007 חתמה נטוויז'ן על הסכם למכירת 50% מאתר נענע לערוץ 10 תמורת כ-11.5 מיליון דולר, לפי שווי של כ-23 מיליון דולר לנענע. 3 מיליון דולר הוענקו במזומן, והיתר בזכויות שימוש בתכני ערוץ 10 וזמן פרסום. לפי דוחות נטוויז'ן, בסוף 2010 הוערך שווי פעילותה של נענע10 על ידי גיזה-זינגר-אבן בכ-9.7 מיליון שקל (חלק החברה).

תחילת דרכן המשותפת של נטוויז'ן וערוץ 10 בנענע10 נתפסה כחיובית: לצד פוטנציאל הגדלת התנועה באתר, העסקה הניבה לנטוויז'ן ב-2007 רווח הון של 22.4 מיליון שקל.

אולם כבר ב-2008 הנחיתה נענע10 מכה כואבת לבעלי המניות שלה, עם הפסד של קרוב ל-34 מיליון שקל. זאת לאחר שנענע10 לא עמדה בתחזיות ההכנסות והרווחיות, והגדילה את הוצאות התפעול.

בעקבות כך אישר דירקטוריון נענע10 במהלך 2009 תוכנית התייעלות, בניסיון להתאים את הוצאות חברת האינטרנט להכנסות ולתנאי שוק הפרסום ברשת. התוכנית כללה התייעלות באגפים שונים, קיצוץ בהוצאות שכר, ביטול וצמצום תכנים שאינם משמעותיים לאתר וצמצום הפקות שיווקיות. במקביל בוצעו מספר שינויים בהנהלת נענע10.

התוכנית האמורה, יחד עם עלייה בהכנסות מפרסום, סייעו לאתר המשותף לצמצם את הפסדיו ל-2009 ל-10 מיליון שקל. מדוחות השנה החולפת עולה כי הכיוון של נענע10 נותר חיובי, אך עדיין ממשיך להכאיב בכיסיהם של בעלי המניות, עם הפסד שנתי של 6.7 מיליון שקל.

נראה כי בשלב זה בנטוויז'ן נמוגו התקוות לראות רווחים מפעילות האתר. כפי שפורסם כבר במהלך 2010, החברה מעדכנת כי היא "בוחנת אפשרויות שונות ביחס להחזקותיה בנענע10 ולפעילותה, לרבות מכירת מניותיה". היקף ההלוואות שהעמידה נטוויז'ן לנענע10 עמד בסוף 2010 על 26.8 מיליון שקל.

לפי נתוני נטוויז'ן, אתר נענע10 הוא אחד מ-4 הפורטלים העיקריים בעברית. הוא משמש כ-4 מיליון גולשים ייחודיים מדי חודש, ומתחריו העיקריים הם וואלה!, ynet ו-mako.

לנענע10 זכויות בלעדיות לקבל מערוץ 10 תכנים טלוויזיוניים לשידור באינטרנט. בנוסף, האתר פועל בתחום תכני המקור, הבלוגים, כתבות, פורומים, משחקים וקהילות. עיקר הכנסותיו מפרסומות.