החלו הפיטורים ב"מעריב": עשרות עובדים זומנו לשימוע

בסך-הכול יפוטרו 120 עובדים עוד החודש, מתוך תוכנית קיצוץ רחבה יותר של כ-400 עובדים, אך לא יהיו קיצוצי שכר ■ במקביל נערכה פגישה עם "ישראל היום" בנוגע למכירת חברת ההפצה

החל הליך הפיטורים ב"מעריב ". עשרות עובדים, בעיקר ממוסף העסקים של העיתון, ובהם עיתונאים, עורכים ומעצבים גרפיים, נקראו היום (ב') אל העורך הראשי, אבי משולם, ואל סגנו, יואב גולן, לשימועים לקראת פיטורים.

לפי תוכנית הקיצוצים של "מעריב", 120 עובדים יפוטרו מהאגפים השונים עוד החודש, מתוך תוכנית קיצוץ רחבה יותר של כ-400 עובדים על-פני החודשים הקרובים. פיטורים צפויים לצאת לפועל גם במוסף הספורט והמגזין, אשר כמו מוסף "עסקים", יאוחדו אל תוך עמודי החדשות בתוך כחודש.

עם זאת, משולם אמר לעובדי העיתון כי אין כוונה לערוך קיצוצי שכר לעובדים שימשיכו לעבוד ב"מעריב".

הקיצוצים אמורים לשפר את המצב התזרימי של העיתון, אשר נאלץ להעביר לבנק הפועלים 106 מיליון שקל בעבור חוב, אותו מסרב לכסות היו"ר, זקי רכיב.

מגעים למכירת שירותי ההפצה

בתוך כך נודע כי "מעריב" מציע למכירה ל"ישראל היום" גם את שירותי ההפצה שלו. ל"גלובס" נודע כי הצדדים נפגשו לפגישה ראשונה סביב מכירת בית הדפוס של "מעריב" ל"ישראל היום", לפי דרישה שהגיעה מכיוון בעלי השליטה של העיתון אשר בבעלותו של איל ההון שלדון אדלסון.

עוד נודע כי המגעים מתקיימים חרף הבעת התנגדות ראשונית של מנכ"לית העיתון וצוותה. בפגישה נכחו גם המנהלים האמונים על חברת ההפצה של "מעריב".

הצעת "מעריב" למכירת בית הדפוס של העיתון הייתה מונחת על שולחנם של מנהל "ישראל היום" במשך שבועות ארוכים ולא זכתה להתייחסות. רק לאחר פניות של גופי תקשורת בנושא לעיתון, נועדו הצדדים לפגישה ראשונה, בהוראת המו"ל, וזו נערכה במשרדי עיתון "ישראל היום" בתל-אביב.

מגעים למכירת בית הדפוס

לפי ההערכות בשוק, שווי בית הדפוס של "מעריב" עומד על כ-50 מיליון שקל. כיום מדפיס ומפיץ "ישראל היום" את העיתון במתקניו של עיתון "הארץ", והמשך יציבותו הכלכלית של העיתון תלויה במידה רבה בשיתוף-פעולה מסחרי זה.

לפי הערכות בשוק, רווחי "הארץ" מהכנסות "ישראל היום" עומדים על כ-15 מיליון שקל.

ב"מעריב" סירבו להתייחס. ב"ישראל היום" אמרו היום כי "אין תגובה".