הטיפ היומי: איך ניתן לעשות 30% מהשקעה בנייר?

חברת דומטר הקנדית, יצרנית הנייר הלבן נטול העץ הגדולה בעולם, מומלצת בהמלצת "קנייה" על ידי כלכלני דויטשה בנק, במחיר יעד של 105 דולר למניה

חברת דומטר (Domtar) הקנדית (סימול: UFS), עוסקת בייצור והפצה של נייר ומוצריו, והיא יצרנית הנייר הלבן נטול העץ (Uncoated) הגדולה ביותר. החברה מוכרת מוצרי נייר למגוון רחב של לקוחות, ובהם סיטונאי נייר, בתי דפוס ומו"לים, חנויות לציוד משרדי וגם למשתמשי קצה. בנוסף, החברה עוסקת בייצור והפצה של מוצרי עץ לשימושים מסחריים ותעשייתיים.

אנו אופטימיים באשר ליכולתה של דומטר, להציג רווחים גבוהים בשנתיים-שלוש שנים הקרובות, ובטוחים ביכולת ההנהלה לייצר תזרים מזומנים חזק. בהתאם, אנו משנים את המלצתנו למניה מ"החזק" ל"קנייה", ומקפיצים את מחיר היעד מ-60 דולר ל-105 דולר.

אנו סבורים שמחירי סיבי תאית העץ (Pulp) צפויים להיות גבוהים, בין השאר בשל מלאי נמוך וביקוש חזק מאסיה. כתוצאה מכך, אנו צופים שדומטר תציג EBITDA (רווח נקי בניכוי הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) גבוה ב-2011 ו-2012. בנוסף, ישנם סימנים לעלייה במחירי גלילי הנייר נטולי העץ (Uncoated Free Sheet).

אנו מעלים את הרווח הנקי החזוי למניה ב-2011, מ-7.5 דולר ל-9.20 דולר. מחיר היעד שלנו מתבסס על מכפיל רווח תזרימי (EV/EBITDA) של כ-4.5, לפי הערכת EBITDA של 1.06 מיליארד דולר ב-2011. זאת לאור התחזקות מחירי תאית העץ, וביטחוננו בנחישותה של דומטר להציף ערך למשקיעים.

מנגד, הסיכונים המרכזיים לדומטר כוללים ירידה חזקה במחירי תאית העץ העולמיים, התחזקות משמעותית של הדולר, והאצה בירידה ארוכת הטווח בדרישה לנייר בשל השימוש הגובר באמצעי תקשורת אלקטרוניים.

*** נכתב על ידי מחלקת המחקר, דויטשה בנק