שוב מוטרדים מפורטוגל: מוד'יס מורידה דירוג ל-A3

אם הבנק המרכזי באירופה יעלה את ריבית תהיה זו החמרה נוספת באתגר העומד בפני פורטוגל ■ התמ"ג של פורטוגל צפוי לרדת השנה ■ פורטוגל מתכננת היום גיוס של כמיליארד אירו

פורטוגל סופגת היום (ד') הורדת דירוג מסוכנות הדירוג מודי'ס עם תחזית שלילית לצמיחה הכלכלית של המדינה. במוד'יס לא אופטימיים לגבי ניסיונות ריסון החוב של ממשלת פורטוגל ומורידים את דירוג האג"ח של המדינה בשתי דרגות ל-A3, ארבע דרגות לפני הפיכתן לאג"ח זבל.

אם הבנק המרכזי באירופה יעלה את ריבית תהיה זו החמרה נוספת באתגר העומד בפני פורטוגל בעודה מנסה להפחית את הגרעון התקציבי ולהימנע מהצוטרך בקבלת חבילת חילוץ בדומה ליוון ואירלנד. במוד'יס מציינים את ניסיונות הממשלה הפורטוגלים להילחם בחוב התופח ע"י קיצוץ נרחב בהוצאות הממשלתיות וע"י העלאת מיסים וזאת במטרה לשקם את אמון המשקיעים. במודי'ס מעריכים כי הממשלה בפורטוגל ניצבת בפני אתגרים קשים שאינם תומכים בסביבה הכלכלית שלה, התמ"ג של פורטוגל צפוי לרדת השנה ובמקרה הטוב, להערכת סוכנות הדירוג, תהיה התאוששות זעירה וחלשה בלבד רק ב-2012.

פורטוגל מתכננת היום גיוס של כמיליארד אירו (1.4 מיליארד דולר). מחירי האג"ח של פורטוגל עלו בהנפקה האחרונה שנערכה בשבוע שעבר עם תשואה של 5.993% לעומת תשואה של 4.086% בהנפקה הקודמת שנערכה בספטמבר. הפער בין תשואת האג"ח של פורטוגל לאג"ח של גרמניה ל-10 שנים (המהווה בנצ'מרק) היה 427 נקודות אתמול.