אתר הקופונים LivingSocial מקווה לגייס לפי 2 מיליארד דולר

האתר רוצה לצמצם פערים מגרופון: שואף לגייס 500 מיליון דולר בסבב הנוכחי, לאחר שגייס בדצמבר כ-183 מיליון דולר ממספר משקיעים

LivingSocial, אתר הקופונים, מתכוון לבצע סבב גיוס הון לפי שווי מוערך של 2 מיליארד דולר, כך מסר מקור בחברה. ההערכות הן כי עם המשקיעות יימנו קרנות הון סיכון כמו גם קרנות השקעה מוסדיות.

על-פי דיווח בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", שואפת החברה לגייס 500 מיליון דולר בסבב הנוכחי. בדצמבר גייסה LivingSocial סכום של 183 מיליון דולר ממספר משקיעים ובראשם ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון.

שוק של מיליארדים

בכירי אתר LivingSocial מתכוונים להשתמש בהון שאותו יגייסו על-מנת לצמצם את הפער מהאתר גרופון, המוביל את שוק הקופונים המקוונים בארה"ב. על-פי אנשי חברת הייעוץ BIA/Kelsey, עתיד שוק זה לגלגל 3.93 מיליארד מדי שנה עד שנת 2015.

גרופון עצמה הצליחה לגייס עד כה 1.1 מיליארד דולר בשלושה סבבי גיוס הון, כשהגדול ביניהם נערך בינואר השנה ובו היא גייסה 950 מיליון דולר, על-פי שווי של 4.75 מיליארד דולר.

הן LivingSocial והן גרופון נמצאות בהליכים של גיוס אנשי שיווק ומכירות במספר שווקים ברחבי העולם. בדצמבר שעבר מסרה LivingSocial כי היא צפויה לשלש את מצבת כוח האדם שלה עד ל-1,800 עובדים ולהכפיל את מספר השווקים בהם היא פועלת עד ל-300.

לשם השוואה, גרופון מעסיקה 5,900 עובדים ביותר מ-500 שווקים. שתי החברות יחדיו שולטות ביותר מ-90% משוק הקופונים המקוונים, כך טען מנכ"ל LivingSocial, טים אושונסי, בסוף 2010. אושונסי ציין כי החברה שבראשה הוא עומד מצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מדי חודש.