עדויות זוועה מיפן: "ראינו את הגל מתקרב, הוא היה ענק"

בית הספר בעיירה מייגי הוא בין המבנים היחידים שעדיין עומדים ■ מנהל בית הספר חזר למקום כדי לראות מה נשאר: "לאחר הרעידת האדמה התלמידים התרכזו בחצר ורצו לגבעה"

השעון בבית הספר היסודי טוגורה בעיירה מייגי ביפן נעצר על השעה 2:46, השעה שבה ארעה רעידת האדמה. מתוך 108 התלמידים בבית הספר, הגיעו באותו יום 107 תלמידים, כולם במקלטים בסביבה, התלמיד שלא הגיע באותו יום עדיין נעדר. "ראינו גל גבוה מתקרב, הבנו שעדיין מסוכן, הוא היה ענק, רצנו למקום גבוה", אמר אטסושי אסוקווה, מנהל בית הספר.

"קודם הגיעה רעידת האדמה והילדים נכנסו מתחת לשולחנות", נזכר אסוקווה. "לאחר מכן התלמידים התרכזו בחצר המרכזית של בית הספר ורצו לגבעה שמאחורי בית הספר". צוות של הרשת האמריקנית CNN ליווה את אסוקווה למבנה אותו ניהל. צעצועים, תיקים, אצות ובעיקר בוץ, זה מה שרואים כשנכנסים למבנה שפעם היה בית ספר. אוסקווה ותלמידיו הם ברי המזל, כמחצית מאוכלוסיית העיירה מינמיסנריקו, כ-9,500 תושבים, עדיים נעדרים.

בית הספר טוגורה היה עד לא מזמן מרכזה על עיירה שעכשיו אין בה עדויות כמעט למה שהייתה. העוצמה של גל המים מחקה את הבתים, הדרכים והציבה עץ באמצע בית הספר, כשענפיו חוסמים את הדרך.

מעט לפני הביקור בבית הספר, גילה אסוקווה שמשפחתו, שאינה גרה בעיירה, ניצלה מהאסון. "אני מחפש מסמכים חשובים", אמר אסוקווה כשהוא עובד בין החדרים בבית הספר. "אני אחכה לילדים שיחזרו".