"הבועה" מתנפחת: גרופון כבר שווה 25 מיליארד דולר

אתר הקופונים מתכנן הנפקה ראשונית לפי 25 מיליארד דולר ולא פחות מ-15 מיליארד דולר ■ באפריל אשתקד שוויו נאמד ב-1.3 מיליארד, בנובמבר 3 מיליארד, ובינואר השנה 4.75 מיליארד

"בועת" האינטרנט ממשיכה להתנפח: מפעילת אתר הקניות החברתיות גרופון מנהלת מגעים להנפקה ראשונית לציבור בוול סטריט לפי שווי של 25 מיליארד דולר - כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. לפי הדיווח, גרופון מנהלת שיחות עם בנקי השקעות, וההנפקה צפויה להתרחש כבר השנה.

לפי שני מקורבים לנושא, ההנפקה לא תתקיים בכל מקרה בשווי של מתחת ל-15 מיליארד דולר.

נזכיר כי בינואר דווח בבלוג DealBook של "ניו-יורק טיימס" כי גרופון עובדת במרץ על ההנפקה לפי שווי של 15 מיליארד דולר, לאחר שדחתה הצעת רכש בהיקף 6 מיליארד דולר מענקית האינטרנט גוגל, ולאחר שגייסה 950 מיליון דולר.

לפי נתונים של החודשים האחרונים, אתר הקופונים חדר למאות מדינות וערים חדשות (בין השאר לישראל עם רכישת גרופר), ויותר מהכפיל את מספר המנויים ב-3 החודשים האחרונים. נתון זה עזר לשווי הנאמד לפיו היא תנפיק בבורסה. לחברה יש כעת 70 מיליון משתמשים ברחבי העולם, והיא פעילה בכ-500 שווקים.

באפריל אשתקד שוויה של גרופון נאמד ב-1.3 מיליארד דולר, לאחר שגייסה 135 מיליון דולר ממשקיעים - בין השאר מקרן סקיי הרוסית של יורי מילנר. בנובמבר השווי כבר עלה ל-3 מיליארד דולר, ובינואר השנה השווי עלה ל-4.75 מיליארד. מכאן ועד 15-25 מיליארד דולר - הפער רק ממחיש את הדיבורים על "בועה".