גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היכונו למחסור במאזדה: "עוד השנה מחסור במכוניות יפניות"

כלכלני דן אנד ברדסטריט: לקראת המחצית השנייה של 2011 עלול להיות בישראל מחסור בכלי רכב יפניים וצפויה עליית מחיר של של 5%-7% בישראל" ■ צפויה גם עלייה במחירי הביטוח

האסון ביפן לא מאחר להשפיע על שוק הרכב הישראלי החובב מכוניות יפניות: לקראת המחצית השנייה של 2011 עלול להיות בישראל מחסור בכלי רכב יפניים וחלקי חילוף, כך מעריכים היום (ה') כלכלני דן אנד ברדסטריט (D&B). החברות העיקריות שייפגעו מהמחסור במכוניות היפניות הן יבואניות הרכב מיפן, חברות הליסינג, שוק הרכבים מיד שנייה וחברות חלקי חילוף.

הירידה בהיצע מכוניות יפניות ובנוסף גם התחזקות הין היפני יובילו, להערכת הכלכלנים, לעליות מחירי הרכבים של 5%-7% בישראל. העליות יתבטאו במחירן של המכוניות היפניות ומחירי חלקי החילוף שמגיעים מיפן לשוק הישראלי. ב-D&B מזכירים כי שוק הרכב הישראלי מוטה ליצרניות הרכב היפניות בשיעור של כ-40%. על פי תמהיל שנבחן בתחום מסירות הרכב בשנת 2010 עולה כי כ-50% מהרכבים שנמסרו בישראל אשתקד הם מתוצרת יפנית, כידוע יצרניות הרכב הפופולאריות בישראל - טויטה, סוזוקי, מיצובישי, הונדה, סובארו, מאזדה, ניסאן, דייהטסו איסוזו.

עוד מעריכים הכלכלנים כי צפויה גם עלייה במחירי הביטוח: ענף הביטוח צפוןי להיפגע גם הוא עם דגש על חברות העוסקות בביטוחים, ביטוחי משנה וחברות שמושקעות בשוק ההון היפני במישרין או בעקיפין. מבטחי המשנה הגדולים מאירופה בעלי פעילויות רבות באסיה בכלל ויפן בפרט עשויים להיפגע ולגלגל את עליות מחירי הפוליסות על הציבור הרחב, כולל חברות הביטוח בישראל.

לעומת הפגיעה בענפים המייבאים תוצרת מיפן, דווקא הענפים המייצאים ליפן לא צפויים להיפגע. להיפך, צפויה עליה בביקוש ביפן למוצרי יצוא ישראליים כגון תרופות, מכשירים רפואיים ומוצרי מזון בסיסיים מן החקלאות, מה שיעלה את היקפי הייצוא. על פי בדיקת D&B נכון לשנת 2010 יפן מהווה 1% בלבד מכלל היצוא הישראלי לחו"ל. בתחום היבוא, יפן מספקת לישראל 2.5% מכלל היבוא המגיע לישראל. לכן, ככל הנראה, המשק הישראלי בכללותו לא יפגע באופן ישיר ומשמעותי בטווח הקצר, אלא רק ענפים או גופים ספציפיים, אשר עלולים לפגוע בצורה עקיפה במשק.

עוד כתבות

נתניהו וכחלון בישיבת הממשלה / צילום:  אלכס גמבורג

נתניהו ויתר על מילטון פרידמן וסובב לפקידים את היד: מאחורי הקלעים של תוכנית החילוץ

עמדתו הנחרצת של נגיד בנק ישראל והלחץ הכבד מהקהילה העסקית, דרך יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון ותוכנית הסיוע האמריקאית, הם בין הגורמים שהביאו לשינוי עמדתו של ראש הממשלה - שהתנגד תחילה להרחבה תקציבית

רה"מ הונגריה ויקטור אורבן במערכת הבחירות האחרונה ב־2018 / צילום: Associated Press

דמוקרטיות בשקיעה בעידן הקורונה: מי צריך פרלמנטים מתפקדים?

נסיגת הדמוקרטיה הליברלית מתרחשת זה זמן מה בשורה של ארצות ● חלקן ממש בימים האלה בחסות הקורונה שמשתוללת בכל פינה ● הסמן הקיצוני כעת הוא ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, שמנצל את המגפה כדי לבטל את הפרלמנט ולהעביר את מלוא סמכויות החקיקה לידיו

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה  / צילום: ישראל הדרי

שיאני התגמול: 13 מיליון שקל לאיתמר דויטשר באלקטרה, 12 מיליון שקל לדודו זבידה בקבוצת מבנה

עלות העסקתו של מנכ"ל שטראוס, גיורא בר-דעה, עמדה אשתקד על 7.5 מיליון שקל; בעוד שאייל חנקין, מנכ"ל עזריאלי, ויונה פוגל, המנכ"ל הקודם של חברת האנרגיה פז, קיבלו כ-7 מיליון שקל כל אחד ● עתליה שמלצר מצטרפת לארבע הנשים שב-100 השיאנים

מתתם הבידוד בבית החולים שיבא / צילום: שאול גולן

בכירים בהייטק הקימו חמ"ל: מייבאים לבתי החולים ציוד רפואי מחו"ל

מנכ"ל ומייסד למונייד שי וינינגר מרכז את ניהול החמ"ל וגיוס הכספים, מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן מרכז את הרכש והיבוא ולצידם מתנדבים נוספים ● וינינגר: "באופן שבו משרד הבריאות וארגוני הרכש השונים יודעים להתנהל, קשה מאוד להתחרות עם שאר מדינות העולם ששולחות אנשים עם כסף מזומן במזוודות"

שער ברנדנבורג שומם. בגרמניה דואגים למענקים לעצמאים שנפגעו ממשבר הקורונה / צילום: Michael Sohn, Associated Press

בינתיים בברלין: ממלאים טופס באינטרנט, ותוך ימים ספורים אלפי אירו כבר בבנק

בזמן שבישראל מתמהמהים, עיריית ברלין מקצה מיליארד אירו לפיצוי העצמאים בעיר באופן מיידי כדי למנוע מעגל אכזרי של פשיטות רגל וקריסת עסקים • מדובר במענקים, לא בהלוואות, וזכאי להן כל עצמאי או בעל חברה שמעסיקה עד חמישה עובדים

תחנת דלק בארה"ב / צילום: רויטרס

הנפילה בנפט מתגלגלת לכיס הנהגים: ירידה חדה במחיר הדלק - המחיר הנמוך ביותר מאז ינואר 2009

מחיר הדלק יוזל ב-1.03 שקלים ולא יעלה על 4.89 שקלים לליטר בתחנה בשירות עצמי ● מחיר חבית נפט התרסק בשבועות האחרונים ל-23 דולר לחבית

מיכה מייקסנר / צילום: יורם רשף, יח"צ

אם לא תהיה קורונה: רכבת לירושלים מתחנת סבידור תוך מספר שבועות

השלמת העבודות בקו המהיר לירושלים סוכמה במסגרת הסכם חדש בין סמי לבין המדינה, שבמסגרתו תקבל סמי 500 מיליון שקל תמורת השלמת פרויקט החשמול

אלה נזקי הווירוס לקופות הגמל וקרנות ההשתלמות שלכם בפברואר / אילוסטרציה: שאטרסטוק

לראשונה בשוק הפנסיוני: תשואה חודשית שלילית דו-ספרתית לחסכונות הציבור

עפ"י אומדנים בשוק, שוק הגמל רשם תשואות שליליות של 12%-10% מתחילת מרץ - החודש החלש זה יותר מ-20 שנה ● שוק קרנות הנאמנות פדה החודש 40-35 מיליארד שקל ואיבד כמעט רבע מנכסיו

שילוט חוצות בירושלים / צילום: מגה מדיה

הכתובת נמצאת על הקיר: "אם העיריות לא ילכו לקראת חברות השילוט, תהיה פה קריסה גדולה"

ל"גלובס" נודע כי לאור ההדממה המוחלטת של הענף, הוקם פורום מיוחד של חברות השילוט ● הדרישה הראשונה: הקפאת מכרזים ודחיית תשלומים עד החזרה לשגרה ● במקביל הציעו החברות לעיריות פרסום עירוני חינם, אך בינתיים לא כולן מתלהבות מהיוזמה

הסנאטור לינדזי גרהאם מדבר על תוכנית החילוץ האמריקאית / צילום: אנדרו הרניק, AP

איזה צ'ופרים מיוחדים מתחבאים בחבילת הסיוע של הקונגרס לקבוצות אינטרסים

בחסות הדחיפות שליוותה את החתימה על הסיוע בגובה 2 טריליון דולר, חברי קונגרס רפובליקאים ודמוקרטים דחפו פנימה סעיפים שמקדמים אינטרסים שלהם

אבי ניר, מנכ"ל קשת 12, ואבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל, תמר מצפי

מנכ"לי קשת ורשת לשר התקשורת אמסלם: "די לתירוצים ולאוזלת-היד"

מנהלי הערוצים המסחריים, אבי ניר ואבי בן טל, מסרבים להרים ידיים אל מול סירובו של שר התקשורת דוד אמסלם לתת הקלות לערוצים בעקבות משבר הקורונה באמצעות שחרור כספי הביד בהיקף 35 מיליון שקל

לוגו הוט 2019

תקלת האינטרנט בהוט: החיבור חזר, אך הלקוחות עדיין חווים איטיות

התקלה הביאה לגל של פניות למוקדי החברה, שממילא עובדים במתכונת מצומצמת בשל הוראת משרד התקשורת ומשרד הבריאות ● הוט: "אנו ממשיכים לפעול לייצוב הרשת במהירות ומצרים בפני כלל לקוחותינו"

שִי ג'ינפינג ודונלד טראמפ  / צילום: Susan Walsh

פרשנות: הקורונה היא המשך המלחמה הקרה בין ארה"ב לסין באמצעים אחרים

לא מסך ברזל כמו ב-1946, אלא מסך קורונה של חשדנות ושל טינה יורד עכשיו על היחסים בין שתי מעצמות־העל ● ארה"ב, מתלוננת כי "המפלגה הקומוניסטית הסינית" חורשת מזימות נגד חירויות המערב ● פרשנות סינית מאיימת על ארה"ב ב"גיהינום קורונה"

מסיבה ישראלית־וירטואלית שהתקיימה בסוף השבוע ב"האנגר", עם חדרים שונים   / צילום: צילום מסך

הטרנד החדש: מסיבות וירטואליות בזום. ויש כבר מי שעושה מזה כסף

מגבלות התנועה בסין חיזקו את הטרנד המסיבות אונליין בהשתתפות מאות ואלפי אנשים מבודדים ● התופעה מתחזקת באירופה כשסטים של דיג'ייז ומסיבות משודרים בסטרימינג למאות אלפים ● השלב הבא - מסיבות בסביבה וירטואלית כשהאווטרים שלנו חוגגים עד כלות

ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז לטיפול באלרגיות ומחלות זיהומיות בארה"ב / צילום: AP

התחזית הרשמית בארה"ב: "בין 100 ל־200 אלף איש ימותו מקורונה"

כך אמר הערב ד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז לטיפול באלרגיות ומחלות זיהומיות (CDC) בארצות הברית בתכנית "מצב האומה" ב-CNN ● "המודלים שלנו נותנים את התרחישים הגרועים ביותר ואת התרחישים הטובים ביותר. המציאות נמצאת איפשהו באמצע"

קובי הבר / צילום: איל יצהר

איי.די.איי ביטוח עוצרת חלוקת דיבידנד; רווח של 211 מיליון שקל ב-2019

החברה צמצמה את היקף העבודה של מרבית עובדיה לכ-80% משרה "והוציאה את מיעוטם לחל"ת או לחופשה (לפי בחירתם) עד לאחר יום העצמאות" ● בשורה העליונה רשמה החברה גידול צנוע של 1.9% בפרמיות, שהסתכמו ב-2.63 מיליארד שקל

אסף עסיס / צילום: תמונה פרטית

״אני נכה קטוע רגל, פינו אותנו מגוש קטיף, עברתי המון קשיים - אבל כמו זה? אף פעם"

אסף עסיס, בעלי עסיס משתלות מגדל בשיגרה 80 דונם של גידולים חקלאיים, בעיקר עציצי נוי ותבלינים, סמוך לאזור התעשייה הדרומי של אשקלון ● "יש לנו 700 אלף עציצים, וכל זה אמור להיזרק לפח. אין אצלנו חיי מדף" ● עסקים במשבר

אתגר 14 הימים של "גלובס" / צילום: unsplash, גלובס

מחסור בקונדומים וגירושים בסין: הצטרפו לאתגר 14 הימים של גלובס

ניוזלטר חדש של "גלובס" מגיש לכם מדי יום את מיטב התכנים והפודקאסטים שלנו • נכנסתם לבידוד? כתבו לנו ונשמח לארח לכם לחברה

אורי אבל / צילום: יוסי כהן

אחרי עשרה חודשים: מנכ"ל קניון TLV יעזוב את תפקידו

אורי אבל יסיים את תפקידו ב-15 במאי ● ככל הידוע, עזיבתו אינה נוגעת באופן ישיר למשבר הקורונה, והיא ככל הנראה נובעת מפערי גישות עם בעל השליטה על אופי ניהול הקניון עוד לפני המשבר הנוכחי

חניון בתל אביב/ צילום: איל יצהר

לא רק מטוסים: גם חברות השכרת הרכב מחפשות היכן לאחסן מכוניות

הפתרון: חניונים לטווח ארוך בנתב"ג משמשים לרכבי חברות ההשכרה ● לרשות החברות מוצעים 1,500 מקומות חניה מעבר לאלה שיש להן כיום, ובסך-הכול מדובר ב-2,000 מקומות חניה בחניונים ארוכי-הטווח