אמנון אברמוביץ': היה צריך להקל בעונשו של משה קצב

הפרשן המדיני של חדשות ערוץ 2 שחשף את פרשת משה קצב: "בין גזר הדין של ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב לבין זה של יהודית שבח, אותי משכנע יותר זה של יהודית שבח"

אמנון אברמוביץ', הפרשן המדיני של חדשות ערוץ 2 שחשף את פרשת משה קצב, טוען כי על בית המשפט היה לקבל את עמדתה של דעת המיעוט בגזר הדין שהוטל היום (ג') על הנשיא לשעבר.

בשיחה עם "גלובס" אומר אברמוביץ': "הכרעת דין - בדיוק כמו ספרות, שירה, רשימה עיתונאית או כתבה - צריכה להיכתב לא רק בשחור. כאשר כתבה, ספר או שיר כתובים בצבע אחד, זה מעיד על בעיה. לכן, בין גזר הדין של ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב לבין זה של יהודית שבח, אותי משכנע יותר זה של יהודית שבח".

נזכיר כי השופטים קרא וסוקולוב גזרו על קצב עונש של 7 שנות מאסר בפועל, בעוד השופטת שבח סברה בדעת מיעוט כי יש להסתפק ב-4 שנות מאסר בלבד.

פרשת קצב החלה להתגלגל במהדורת החדשות של ערוץ 2 ביולי 2006, אז חשף אברמוביץ' כי הנשיא קצב הגיע אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להתלונן על סחיטה תחת האיום כי תוגש נגדו תלונה בגין הטרדה מינית. מאז החלו להתגלות מעלליו של קצב מכל עבר.

"את השקר הראשון שלו קצב לא נתן בבית המשפט ולא לחוקרי המשטרה, אלא לערוץ 2", אומר אברמוביץ'. "היה זה כשהוא הוציא הודעה מבית הנשיא, ולפיו הפרסום שלנו מופרך. הוא אמר אז כי הוא נפגש עם היועץ המשפטי לממשלה, כפי שהוא נפגש עם בעלי תפקידים אחרים ולמרות זאת. אך למרות כל ההשתלשלות לאחר מכן, אני עדיין נוטה יותר לכיוון גזר הדין של יהודית שבח, ואני חושב שהוא מדבר בעד עצמו".