6 רמטכ"לים לשעבר ותזמורת בסעודת ידידי צה"ל בניו-יורק

גם ראש אכ"א, אבי זמיר, ודובר צה"ל, אבי בניהו ■ ברק לאשכנזי: "תודה לך, גבי" ■ הערכות ראשוניות לגבי סכום התרומות שגויסו בארוחה: לפחות 30 מיליון דולר

שישה רמטכ"לים לשעבר, בכללם שר הביטחון, אהוד ברק, וגבי אשכנזי, שאך זה שב מטיול באגן הקריבי, השתתפו אמש (ג') בערב הצדעה השנתי של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב, אירוע ההתרמה המרכזי של הארגון. האירוע, שנערך במלון "וולדורף אסטוריה", הניב, לפי הערכות ראשוניות, לפחות 30 מיליון דולר, שיוקדשו למימון פעולת רווחה לחיילי צה"ל.

אם חלף חתול שחור בין ברק לאשכנזי בעבר הלא כל כך רחוק, הדבר לא ניכר בסעודה החגיגית. בנאום באירוע אמר ברק: "אני רוצה להודות לרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שסיים ארבע שנות שירות כרמטכ"ל וכ-37 שנות שירות. גבי הוביל את צה"ל לפסגת ההישגים המקצועיים, בעקבות עשרות שנים של תרומה לביטחון ישראל, בעיתות מלחמה ובעיתות שלום. יחד עם כל הנוכחים כאן, אני מאחל לו הצלחה ומזל טוב בשנים הבאות. תודה, גבי".

הרמטכ"לים האחרים שהשתתפו באירוע היו אמנון ליפקין-שחק, שאול מופז, משה יעלון ודן חלוץ. נכחו גם קצינים בכירים בשירות פעיל, בכללם ראש אכ"א, אבי זמיר, ודובר צה"ל, אבי בניהו. הרמטכ"ל הנוכחי, בני גנץ, הסתפק בברכת וידיאו אשר הועברה בשידור חי מבסיס חיל האוויר במרכז הארץ באמצעות ניידת השידור של אולפני הבירה ירושלים-JCS. גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו שלח ברכה מצולמת.

ההשתתפות באירוע אינה זולה: עלות הכרטיס הזול ביותר אלף דולר והיקר ביותר - 180 אלף דולר. ככל שהכרטיס יקר יותר, בעליו זוכה לשבת קרוב יותר למכובדים. כל הכרטיסים מקנים ארוחה ובידור, שהשנה סופק ע"י תזמורת צה"ל. בונוס: וידיאו על מערכת "מעיל רוח" ("טרופי") להגנה על טנקים.