הבור של אובמה: המתקפה בלוב עולה עשרות מיליונים ביום

קדאפי: כוחות המערב שתוקפים בלוב יסיימו בפח האשפה של ההיסטוריה ■ עד כה, צבא ארה"ב ירה 161 טילים במחיר של 1-1.5 מיליון דולר לטיל ■ במהלך הלילה נשמעו פיצוצים בטריפולי

מחיר התקיפה אליה יצאו כוחות המערב נגד משטרו של מועמר קדאפי בלוב עולה מאות מיליוני דולרים אחרי 4 יממות של תקיפות בלבד. כך דווח היום (ד') ברשת פוקס ניוז האמריקנית.

במקביל, בעוד המלחמה בלוב נמשכת, קדאפי פנה אל כוחותיו ואמר כי כוחות המערב שתוקפים בלוב "יסיימו בפח האשפה של ההיסטוריה". במהלך הלילה נשמעו שני פיצוצים עזים בבירה טריפולי. "אנחנו לא ניכנע, אנחנו נביס אותם בכל מחיר, אנחנו מוכנים לקרב, קצר או ארוך ככל שיהיה, ואנחנו נצא מנצחים", אמר קדאפי.

עוד פורסם בפוקס ניוז כי במידה והממשל יחליט על המשך המבצע למשך זמן מוגבל בלבד תוך שימוש בתקציב הקיים של הפנטגון, מחיר התקיפה יעלה בשיעור קטן יחסית. אתמול, גורם רשמי במשרד הביטחון האמריקני אמר כי מטוסי ארה"ב ירו עד כה 161 טילים מסוג "טומהוק" לעבר כוחותיו של קדאפי. כל טיל כזה שמשוגר עולה לאמריקנים 1-1.5 מיליון דולר. כמו כן, נרשמו 25 שעות טיסה שהעלות התפעולית שלהן היא לפחות 10,000 דולר לשעה. בנוסף, אמש התרסק מטוס F-15 של צבא ארה"ב בשטחי לוב, שמחירו כ-75 מיליון דולר.

המספרים מתארים באופן חלקי בלבד את ההוצאות הכרוכות במבצע. הסכום הכולל הוא כזה שיש לו השפעה על התקציב המדיני. "גם ללא המבצע, כל 6 שעות הגרעון המדיני מתרחב בעוד מיליארד דולר", אמר רוסקו ברטלט, חבר בועדת שירותי הביטחון של הקונגרס. "העלות בלוב יכולה להגיע למיליארד דולר, זה חוב שהילדים שלנו והנכדים שלו יצטרכו לשלם".