חוזרים לטבע

יש תמיכה יפה מעל 47 ד' וניתן להבחין שהירידה שלה הייתה ללא לחץ של מוכרים

עוד מוקדם לאמר האם מגמת העליה בוול סטריט חזרה למסלול מנקודת מבט ארוכת טווח, אבל נראה שבסך הכל המניות והמדדים בארה"ב מתחילים להסתדר בכיוון של עליה.

נתחיל ב-S&P 500 , היעד לירידה שנתתי לו היה 1,224. המדד לא ירד עד לשם אבל ירד עד 1,249. נקודתית צריך היה לטפל בסגירת ההגנה על תיק הקניון מעל לרמת היעד אבל מנקודת מבט רחבה, הלחץ לתיקון כלפי מטה השתחרר.

נוצרה תנודתיות, מוכרים נסחטו, כסף חדש ונמרץ נכנס והצורך הפסיכולוגי-פיסיקלי לתיקון התפוגג. מהלך של ה-S&P500 מעל 1,304 (זוכרים? הרמה שמתחתיה מוקמה פקודת ההגנה הראשונה שנועדה למנוע הפסדים בירידה) יאשר במידה רבה של ביטחון את המשך מגמת העליה.

מהלך מעל 1,304 יאפשר לחזור ולמקם פקודת הגנה מתחת לרמה הזו. כל עוד המדד מתחת ל-1,304 נשאר עם פקודת הגנה מתחת ל-1,275.

ברמת הסקטורים, הדגש הטכני הוא על חומרי גלם (חזר לתמונה) אנרגיה, תעשיה ובריאות. אם כבר בבריאות עסקינן, אחרי שהוצאנו את פרוטליקס מהתיק עם הזנב בין הרגליים, אנחנו מחזירים אליו את טבע , אחותה הישראלית הבכורה.

אמיר ארגמן, אנליסט המאקרו של אופנהיימר יצא בהמלצה נמרצת על המניה, אירוע נדיר בסולם ההמלצות שלו. ההמלצה שלו פגשה גם את הניתוח הטכני שלי שמראה על נקודת כניסה טובה למניה ולכן מיהרנו להכניס אותה לתיק קניון המניות, כחלק מהגדלת החשיפה לסקטור הבריאות.

טבע קבלה תמיכה יפה מעל 47 דולר וניתן להבחין שהירידה שלה הייתה ללא לחץ של מוכרים. התמיכה והאינדיקטורים הטכניים מלמדים על סיכוי לעליה וכשהסקטור נותן רוח גבית ואמיר ארגמן אופטימי, גם אנחנו אופטימיים.

יש רכישות יפניות

בזירה היפנית התחילו לזרום אלינו המלצות קניה ואם תרצו, בצורה סימבולית הדבר מאשש את המחשבה שהועלתה כאן עוד ביום ראשון שלאחר הצונאמי, לפיה האסון יזרז את הצמיחה והחזרה של יפן אל מרכז העניין הכלכלי העולמי. גם אני גיליתי חברות יפניות מעניינות שלא ידעתי עליהן. לקניון המניות נכנסה KUB שהיא תאגיד תעשייתי שמייצר את כל מה שהעולם בכלל ויפן בפרט מבקש היום, סוג של GE יפנית עם הרבה מאוד סגמנטים שמן הסתם יהיו קשורים בשיקום יפן. המניה קרובה כבר לרמות השיא שלה כך שמבחינה זו היא לא מציאת האסון אבל הפוטנציאל קיים ונראה שזו מניה שתלווה אותנו זמן רב.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.