כלכלת ארה"ב צמחה מעל הציפיות ב-3.1% ברבעון הרביעי

זאת לעומת האומדן הקודם שעמד על צמיחה של 2.8% ■ לשנת 2010 כולה הכלכלה צמחה ב-2.9% לאחר שהתכווצה ב-2.6% ב-2009

סיבה לאפטימיות בארה"ב: מחלקת המסחר האמריקנית מפרסמת היום (ו') את האומדן השלישי והאחרון של צמיחת התמ"ג בארה"ב ברבעון הרביעי של 2010 ממנו עולה כי עלה בהתאם לציפיות המוקדמות ל-3.1%, תיקון כלפי מעלה לעומת האומדן הקודם לצמיחה של 2.8%. על פי הערכות העלייה באומדן נובעת מהעלייה ברמת המלאים ורמת הפעילות העיסקית. לשנת 2010 כולה מדובר בעלייה בצמיחה לרמה של 2.9%, מדובר בעליה הגבוהה ביותר ב-5 השנים האחרונות לאחר שהכלכלה התכווצה ב-2.6% בשנת 2009.

על פי מחלקת המסחר של המדינה, הצמיחה בתמ"ג ברבעון הרביעי נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות הצרכנים ברבעון הרביעי, עלייה שקשה יהיה לצפות אותה ברבעון הראשון בעקבות התנודתיות במחיר הנפט. מחירי הנפט הגואים בעקבות המהומות במזרח התיכון עלולים לשחוק את כוח הקנייה של הצרכנים וכך גם הקטסטרופה ביפן עלולה להאט את קצב ההתאוששות ברבעון זה. לעומת זאת הביקוש הגדל מצד השווקים המתפתחים עשוי לתרום לצמיחת החברות.

"התיקון כלפי מעלה הוא מעודד למרות שנראה כי הרבעון הזה מאכזב במידה מסוימת", אמר Ryan Sweet כלכלן בכיר במוד'יס. עוד הוסיף כי ייתכן שהכלכלה מעתה תעלךה על פסים של האטה אך ההתאוששות והצמיחה יתפסו תאוצה לקראת סוף השנה ובתחילת 2012.