המחוזי דחה את הבקשה להוריד את קמפיין "9 מיליון" עם שני כהן

ביהמ"ש קבע כי אין מדובר בפרסומת שיש בה משום לשון הרע - וחייב את לשכת סוכני הביטוח לשאת בהוצאות שכר-טרחת עורכי דין בסך כ-25 אלף שקל

בית המשפט המחוזי מרכז דחה בסוף השבוע את הבקשה שהגישו לשכת סוכני הביטוח נגד חברת איי.די.איי ביטוח, המוכרת בציבור כביטוח ישיר, לצו מניעה זמני להפסקת הצגת פרסומת פוגענית לטענתם.

מדובר בפרסומת בה מככבת השחקנית שני כהן, המוצגת כמזכירתו של סוכן הביטוח "יהושע (שוקה) טל", שהושקה לאחרונה תחת מותג הביטוח "9 מיליון" של ביטוח ישיר, המפעילה מותג ביטוח נוסף המוכר כ"הקש על ה-5".

בלשכת סוכני ביטוח טענו כי "עסקינן בתשדיר פרסומת המהווה פרסומת זדונית ומטעה, שנועדה לקדם את עסקיה של ביטוח ישיר על חשבון מרמס כבודם של המבקשים ופגיעה בפרנסתם, ומציגם ללעג ולקלס תוך רמיזות קשות באשר לשימוש הנהנתני אותו עושה סוכן הביטוח על חשבון 'לקוחותיו הזועמים' כביכול".

ואולם, בית המשפט דחה על הסף את הבקשה לצו מניעה זמני, ואף חייב את התובעים בשכר-טרחת עורכי דין בסך של כ-25 אלף שקל.

"הפרסומת מציגה דיאלוג בין מבוטח לבין מזכירה של סוכן ביטוח בדיוני שאינו קיים", נכתב בתשובת בית המשפט. "העובדה שאין בנמצא סוכן ביטוח בשם זה אינה מקרית, שכן משרד הפרסום טרח לוודא עם הלשכה כי אין סוכן ביטוח בשם זה. משהפרסומת אינה מתייחסת לאיש מן המבקשים, ברור שגם לאיש מהמבקשים לא קמה עילת תביעה".

בית המשפט קבע כי אין מדובר בפרסומת שיש בה משום לשון הרע, ולפיכך כאמור דחה את התביעה על הסף. את ישיר איי.די.איי חברה לביטוח ("9 מיליון") ייצגו עורכי הדין רן שפרינצק וענר רבינוביץ' ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות'. את המבקשים - לשכת סוכני ביטוח - ייצג עוה"ד יורם מושקט.