גולדמן זאקס: מחירי הנפט הנוכחיים מדאיגים אותנו

הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס Jan Hatzius הביע דאגה רבה מעליית במחיר הנפט: "הנפט המאמיר עלול להוריד את תחזית הצמיחה" ■ הנפט במחיר של 105.4 דולר לחבית

בגולדמן זאקס מתחילים להיות מוטרדים מהעלייה במחיר הנפט: הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס, Jan Hatzius, הביע דאגה רבה מהעלייה במחירי הסחורות בכלל ומעליית במחיר הנפט בפרט וציין כי עלייה זו עלולה לגרום לו להוריד את תחזית הצמיחה לרבעון הראשון של 2011.

הכלכלן הראשי של בנק ההשקעות מסר בתגובה לנתוני התמ"ג שהתפרסמו ביום שישי כי הוא מרוצה מהאומדן הסופי והאחרון של נתון התמ"ג שמחזק את הערכת הבנק כי התאוששות הכלכלה האמריקנית היא בריאה למרות נתוני מאקרו חלשים במגזר שוק הדיור ובתחום הצריכה הפרטית.

כאמור, על האופטימיות הזהירה הזו שהביע הכלכלן הראשי, מעיבה תחזית פסימית המתייחסת לעלייה במחיר הנפט. נזכיר כי ביום שישי פורסם האומדן הסופי והאחרון של התמ"ג לפיו הכלכלה האמריקנית צמחה ב-3.1% ברבעון הרביעי לעומת צמיחה של 2.8% בקריאה הקודמת לאומדן התמ"ג.

הכלכלן הראשי Jan Hatzius התייחס אף לשיעור הריבית בארה"ב, והציג את תחזיתו לעלייה מתונה של הריבית בטווח הארוך ככל שהצמיחה הכלכלית תתרחב ורמת האבטלה תחל לסמן מגמת ירידה.

מחיר הנפט ממשיך לשמור על רמה גבוהה ככל שהלחימה בלוב נמשכת וככל שהחרדה מהמתיחות במדינות ערב מסרבת להתפוגג. החוזה על הנפט נמצא היום במחיר של 105.4 דולר לחבית וסגר עלייה של 4% בסיכום שבועי. ביום רביעי האחרון מחיר הנפט הגיע לרמה של 105.75 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר שרשם מחיר הנפט מאז ספטמבר 2008.