אירופה ננעלה במגמה מעורבת; "יש סיבה לדאגה"

S&P חותכת דירוג פורטוגל ויוון ■ הבנק הרביעי בגודלו באיטליה, רושם את הירידות החדות ביותר מזה שנתיים לאחר שפירסם הודעה בה נכתב כי הבנק ינפיק מניות נוספות

אירופה ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת לאחר ירידות שערים לאורך היום בהובלת סקטור הבנקים באיטליה. יצויין כי מאז ה-17 בפברואר המדדים ירדו בכ-10% על רקע המהומות במזרח התיכון ואסון הטבע ביפן.

"יש הרבה סיבות לדאגה", אמר ג'יימס מקקגהן, מנכ"ל Principal Global Investors. "עם זאת, חוסר הוודאות לא הייתה הספיקה כדי לעזור את המחזורים הגבוהים, במיוחד בארה"ב".

סוכנות הדירוג Standard & Poor שוב מראה סימני דאגה, דיווחה היום כי היא חותכת את את דירוג האשראי של פורטוגל ל-(-BBB) מדירוג של BBB. הדירוג החדש מעמיד את פורטוגל דרגה אחת מעל דרגת אג"ח זבל. תחזית הדירוג נותרה שלילית. זוהי הורדת הדירוג השנייה לפורטוגל השבוע, מדובר בשלוש רמות מתחת לדירוג של אירלנד. בנוסף Standard & Poor מורידה גם את דירוגה של יוון ל-(BB-) מדירוג של (BB+). כלכלני S&P הביעו חשש כי שתי המדינות יאלצו להתמודד עם בעיות חוב לאחר קבלת סיוע מהאיחוד האירופי.

UBI , הבנק הרביעי בגודלו באיטליה, רשם את הירידות החדות ביותר מזה שנתיים לאחר שפירסם הודעה בה נכתב כי הבנק ינפיק מניות נוספות.

בנוסף, מניית Banco Popolare Spa , הבנק השלישי הגודלו באיטליה רשמה ירידות בעקבות הורידה ב-5.2% את הצפי למחיר המניה.

מגמה שלילית באסיה

ירידות שערים אפיינו את המסחר בבורסות אסיה היום (ג'). זאת, לאחר סגירה שלילית בוול סטריט, וצפי ליציבות בפתיחה בניו-יורק היום. בטוקיו נרשמת יציבות לאחר ירידות שערים במהלך המסחר ואילו בהונג-קונג ושנחאי עליות קלות.

בניו יורק, העליות שאיפיינו את תחילת יום המסחר התחלפו בסיום המסחר בירידות שערים, שקטעו 3 ימי עלייה רצופים. דליפת הגרעין ביפן המשיכה לרכז עניין, כאשר אתמול דווח על הימצאותו של פלוטוניום בדגימות שנלקחו מהאדמה שבסביבת הכורים בפוקושימה. מוקדם יותר דווח כי נמצאו חלקיקים רדיואקטיביים בגשם שירד בימים האחרונים בארה"ב. במקביל, תקיפות כוחות המערב בלוב ממשיכות, ונראה כי ידם של מתנגדי משטר קדאפי שוב על העליונה, מה שהוביל לירידה של 1.4% במחירו של הנפט.

בחזרה לאסיה. "התיקון החד למעלה בשווקים בימים האחרונים מיצה את עצמו בטווח הקצר אולם בסך הכל הסנטימנט בשווקים נותר חיובי", אמר האנליסט Park Seok-hyun לאתר מארקטווטץ'.

מניות של חברות התרופות בטוקיו רושמות ירידות. Eisai רושמת ירידה של 3%. במניית Tokyo Electric Power, שצנחה אתמול ב-18% על רקע ההסתבכות המחודשת בכורים בפוקושימה, לא מתקיים מסחר עקב היעדרם של קונים למניות.

באוסטרליה רשמה מניות האורניום ירידות. Energy Resources ירדו 2.6% ו- Extract מאבדת 3.3% מערכה.