וינשטיין: ועדה תגבש הצעה להקמת נציבות תלונות על הפרקליטות

הוועדה הפנימית שמינה היועמ"ש אמורה להגיש לו את המלצותיה עד 15 במאי, ולאחר מכן יצטרך וינשטיין לקבל החלטה בעניין ■ בראש הוועדה תעמוד המשנה ליועמ"ש, אורית קורן

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, מינה בשבוע שעבר ועדה פנימית במשרדו שתפקידה לגבש הצעה להקמת נציבות תלונות על הפרקליטות. הוועדה אמורה להגיש ליועץ את המלצותיה עד ל-15 במאי, ולאחר מכן יצטרך וינשטיין לקבל החלטה בעניין.

בראש הצוות תעמוד המשנה ליועץ המשפטי, אורית קורן, ויהיו חברים בו גם המשנים ליועץ המשפטי, מייק בלס ורחל גוטליב; המשנים לפרקליט המדינה, יהודה שפר ושוקי למברגר; עוזרו של וינשטיין, רז נזרי; עוזרו של לדור, עמית אופק; וכן אלעד רוזנטל, ראש תחום ניהול בפרקליטות.

מחר (ד') אמור להתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת דיון בנושא הקמת גוף ביקורת על עבודת הפרקליטות. אתמול (ב') פנה וינשטיין ליו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון, וביקש ממנו לדחות את הדיון עד לאחר קבלת המלצות הצוות שבראשות קורן. וינשטיין ציין כי הוא "רואה חשיבות רבה" בנושא הקמת הנציבות.

לינדנשטראוס מתנגד

בחודשים האחרונים הודיע וינשטיין במספר הזדמנויות כי בדעתו להקים גוף ביקורת על עבודת הפרקליטות, שיפעל במתכונת מקבילה לזו של נציבות התלונות על שופטים.

זאת, על אף התנגדותו הנחרצת של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הטוען כי מדובר בפלישה לתחום הסמכויות הנתונות לו; וכן התנגדותו של פרקליט המדינה, משה לדור, החושש כי גוף כזה ישמש גורמים המנסים להצר את צעדיה של התביעה הכללית.