המהומות בסוריה: הממשלה התפטרה; אסד ינאם לראשונה

הטלוויזיה הסורית הודיעה היום כי הנשיא אסד קיבל את התפטרות הממשלה ■ בשלב זה לא ידוע אילו שרים בדיוק יסיימו את תפקידם - ואילו יישארו ■ ארדואן: תומך במשטר הסורי

הטלוויזיה הסורית הודיעה היום (ג') כי הנשיא בשאר אסד קיבל את התפטרות הממשלה. בשלב זה ידוע כי ראש הממשלה הקודם מוחמד נאג'י אל-עוטרי יעמוד גם בראשות הממשלה הבאה אך עדיין לא ברור אילו שרים יפוטרו מתפקידם, יוחלפו או יקבלו תיקים אחרים. אסד עצמו צפוי לנאום היום לראשונה ולהתייחס לאירועים במדינה.

מוקדם יותר ערכה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה משדר מיוחד ממספר מוקדים ברחבי המדינה, במהלכו סוקרו בשידור חי הפגנות ענק לתמיכה במשטרו של הנשיא אסד. מאות אלפי בני אדם, מנופפים בתמונותיו של הנשיא המכהן ובדגלי סוריה, יצאו לרחובות במפגן התמיכה הגדול ביותר במשטר מאז פרוץ המהומות במדינה לפני שבוע וחצי.

אסד קיים בימים האחרונים שורה של התייעצויות ושיחות טלפון עם מנהיגים ערביים, וכן עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. ארדואן עצמו אמר בימים האחרונים כי בשיחותיו עם אסד הדגיש כי סוריה צריכה לבצע רפורמות מיידיות ולהיענות לדרישות העם. עם זאת, הדגיש ראש ממשלת טורקיה כי הוא תומך במשטר הסורי.

אנשיו של אסד מפעילים בימים האחרונים לחץ כבד על כלי התקשורת, על מנת שאלה ידווחו "דיווחים הוגנים ככל האפשר" אודות ההפגנות. לאחרונה גורש מהמדינה עיתונאי ירדני שעבד בדמשק בחמש השנים האחרונות. השלטונות הסבירו את גירושו בכך שהדיווחים אותם העביר על המהומות היו "לא מהימנים ולא מקצועיים".