משרד התקשורת יסייע למיזם התקשורת של חברת החשמל

המשרד החל להעביר למינהל התכנון ולמחלקה המשפטית במשרד הפנים חומרים הנוגעים למיזם, לצורך הכנת תזכיר החוק שיסדיר למיזם פטור מהיתרי בנייה

משרד התקשורת החל להעביר למינהל התכנון ולמחלקה המשפטית במשרד הפנים חומרים הנוגעים למיזם התקשורת של חברת חשמל, לצורך הכנת תזכיר החוק שיסדיר למיזם פטור מהיתרי בנייה.

על פי הנחיית שר התקשורת, משה כחלון, התבקש המשרד להאיץ את הטיפול בנושא, ובמקביל הוא מתכוון לבקש משר הפנים אלי ישי שיפעל לקידום מהיר של התיקון.

לוח הזמנים להשלמת תהליך החקיקה אינו ברור, וספק אם ניתן יהיה להשלים את ההליך בחצי השנה הראשונה של השנה. רוב הסיכויים שיסתיים לקראת סוף השנה, אחרי אישורים בכנסת, פגרת הכנסת והחגים. לפיכך פרויקט התקשורת הכי חשוב במדינת ישראל היום ייצא לדרך עוד זמן רב.

במשרד התקשורת צופים שבמסגרת ההליך ותיקון החקיקה יהיו ביקורות והתנגדויות רבות למהלך. לא מן הנמנע שבעקבות אישורו של המיזם לקבלת הפטור, גם חברות תשתית אחרות יבקשו פטור דומה.

היום לחברת החשמל יש פטור מהיתרי בנייה והיא אינה חייבת באישורים מרשויות מקומיות כדי לבצע עבודות בשטחים. אלא שעבור המיזם המתוכנן של חברת החשמל הפטור לא תופס, כיוון שהוא יהיה בבעלות משפטית, ולכן צריך להעניק לו פטור דומה במסגרת של הליך חקיקה ראשי.