חייל קיבל בטעות מהבנק 308 אלף שקל - ונדרש להחזירם

חייל ממשפחה קשת יום היה בטוח שאוליגרך נדיב אימץ אותו ■ במשך שנה וחצי נהג לקבל עשרות אלפי שקלים ישירות לחשבונו ■ כעת התגלתה הטעות

סיפור יוצא דופן נחשף לאחרונה במסגרת מאבק משפטי: חייל ממשפחה קשת יום המתגורר בצפון הארץ החל לקבל לחשבון הבנק שלו עשרות אלפי שקלים בחודש, וחשב שמדובר בתורם אלמוני. כעת מתברר שמדובר בטעות של הבנק - שדורש ממנו להחזיר את כל הסכום בחזרה. כך מדווח הבוקר "ידיעות אחרונות".

לפני כשנה וחצי החל לקבל תומר סכומי כסף גדולים ישר לחשבון הבנק שלו. "כל חודש נכנסו כספים בסכומים של עד 30 אלף שקל. כל התקופה הייתי בטוח שאוליגרך טוב לב החליט לתרום ולעזור לנו לאחר ששמע שהמשפחה שלי נמצאת במצוקה כלכלית", הוא מספר.

לדבריו, הוא העביר את כל הכסף להוריו שהיו מחוסרי עבודה באותה תקופה, ובעזרתו כיסו חובות ישנים שהצטברו. אבל תומר מספר כי החלום הטוב התפוגג לאחר שיחת טלפון אחת מהבנק. "פתאום הזמינו אותי לבנק והייתי בהלם. מאיפה אני יכול להביא את הכסף?", הוא שואל. לדבריו, הוא משרת בשטחים והוריו לא מסוגלים להחזיר את הכסף. "אני כועס על הבנק, הם עשו טעות ועכשיו הם נופלים עלי", הוא מסביר.

"עשה בכסף כבשלו"

מבדיקה שערך הבנק התברר,כי הכסף הועבר לחשבונו של תומר שבבנק לאומי מבנק דיסקונט. בנק דיסקונט טוען כי הסכום הועבר על ידי לקוח הבנק דרך המחשב באופן עצמאי ולכן הן לא אחראים לטעות.

במכתב שקיבל תומר מהבנק נכתב לו: "ניתן לצפות מאדם כי משראה סכומים משמעותיים שאינו מצפה להם מופקדים בחשבונו, יברר את מקורם ויימנע מעשייה בהם כבשלו". מנהל הסניף הוסיף ודרש מתומר להחזיר את הסכום העמוד על 308 אלף שקל.