מנהיגים חסרי כבוד

אם אתה יודע ש"התקשורת מחפשת אותך", למה לחזור שוב ושוב על אותה התנהגות?

נהנתניהו

בנימין נתניהו לא לומד לקח. מבזבז את הניסיון הרע שלו ולא לומד את השיעור - בפרשת המתנות בדיוק כמו בפרשת הנסיעות. אתה יודע שמחפשים אותך; אתה יודע שלא אוהבים מנהיגים בכלל, ומהימין בפרט; אתה יודע שאתה הקורבן הראשון והמרכזי של מלחמות התקשורת בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראל היום" ובין "מעריב" ל"ישראל היום"; אתה אומר, ואתה חוזר על זה מאז היית ראש ממשלה בסיבוב הראשון, שהתקשורת מנגחת אותך, עובדת בשירות האופוזיציה ומיירטת אותך באמצעות רעייתך היקרה שרה.

אם אתה יודע את כל זה, למה אתה חוזר שוב ושוב על אותם דפוסי התנהגות? למה אתה חוזר ומספק שוב ושוב תחמושת כבדה למתנגדיך? למה אתה מביא למצב שבו אפשר ליירט את שרה'לה וביבי'לה בפצצות שהם עצמם מספקים?

ואת גברת נהנתניהו, שחלמת לראות את עצמך שוב מיסיס פריים מיניסטר, למה את הורסת? למה את לא מנצלת את הידע הפסיכולוגי-קליני שלך כדי להוציא את שניכם לדרך התנהלות חדשה? תגידי, לא מעליב אותך שטייקון בינלאומי משלם על הקוטג' והניקוי היבש שלך?

חקירה

כן, לחקור. את כולם. את כל הנוסעים והנוסעות, הנהנים והנהנות. נשיא, שרים, חברי כנסת בכירים ו"מתנדבים" ו"שליחים" אחרים. לחקור את נבחרינו, הממומנים הם ובני משפחתם במסעות הירואיים בגלובוס (כשמזמינים אותם, אנחנו מממנים בתמורה את אלה שהזמינו).

לחקור את אלה הנצפים במסעי קניות בשאנז אליזה וב-Fifth Avenue, מוקפים במאבטחים צעירים ושריריים במשקפיים אופנתיים, ומאחוריהם נהג במכונית שרד שאוסף את השקיות.

לחקור את כולם. בדיוק כמו שיש לחקור ולחשוף לעין את כל מקורות הכסף של העמותות הפוליטיות והחברתיות בישראל. כולן, מימין ומשמאל, חילונים ודתיים. ארץ ישראל השלמה והחלקית.

הממזרים

ביבי נקלע לטרגדיה הידועה של הממזרים ששינו את השיטה ולא הודיעו מראש. פעם אפשר היה לנסוע, כל הזמן. הזמנות הדדיות על חשבון ממשלות. מתנות ועינוגים על חשבון אנשי עסקים (אולי פעם נצטרך משהו). אבל המדינה הזאת קיבלה על עצמה את הצורך לתקן את מהלכיה.

המהלך הזה התחיל בביטול מינויים בכירים בעילות של מוסר אישי והתנהלות אישית - השיא היה ביטול מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל, והשבוע ביטול מינויו של אלי גביזון לנציב שירות בתי הסוהר - ועכשיו עוברים לתאוות ההנאות הזרות. בתחום זה, לפחות, נתניהו הוא שיאן ישראלי.

כיפה

ויש שנלחמים בנתניהו מלחמות דת, גזע ואליטות. מה שעשו למנחם בגין כשהכניס לאליטה השלטת את ה"שחורים", עושים לנתניהו שמכניס פנימה את חובשי הכיפות. גם בגין וגם נתניהו חשו עצמם אאוטסיידרים והעדיפו להקיף עצמם באאוטסיידרים כמוהם.

אז האליטות מתגוננות. זה התחיל במתקפה על נתן אשל, עבר ליעקב עמידרור כראש המטה לביטחון לאומי, וממשיך השבוע לראש השב"כ הנכנס יורם כהן.

YouTube

נתניהו מאמין שאם ידבר עם הציבור בלי מתווכים, מעל לראש "התשקורת" העוינת, הוא יוכל לצבור אהדה עממית גורפת. אתמול (ד') הוא קיים שיחה ממושכת עם גולשים באינטרנט באמצעות ערוץ 2.

בתיאוריה, זה יכול להצליח, גם כי השנים האחרונות מצטיינות בביקורת ציבורית נוקבת על התקשורת. בפועל, הציבור, גם כשמסתכלים לו בעיניים, אינו אוהב מנהיגים חסרי כבוד שמתבטלים בפני מיליארדרים זרים רק כדי לקבל ארוחה טובה או סוויטה.

לינדנשטראוס

סמכויות חקירה מיוחדות של ועדת חקירה ממלכתית למבקר המדינה? מחטף של 3 חברי כנסת מקדימה בוועדה לביקורת המדינה שהופך סדרי עולם וממנה את מבקר המדינה לאלוהים בריבוע?

מינוי מזורז של נחום לוי, ראש תחום לביעור השחיתות במשרד מבקר המדינה (איזה תואר דרמטי), ניצב משנה בדימוס במשטרה שחקר את משפחת נתניהו בפרשת המתנות וההובלות והמלצותיו להגיש כתב אישום נגד שרה ובנימין נדחו? זה לא ניגוד עניינים, לפחות נפשי אישי?

אוי לו לאדם שאינו יודע להבחין בין טוב לרע. סנהדרין קג.