עולים על תחבורה

הדאו-תחבורה הגיע לשיא חדש וכשזה קורה למרות שהנפט עולה, הסימן הוא שורי במיוחד

על הגרף, מדד ת"א- 25 ממשיך להיסחר במסלול מגמת העליה במקביל לעליות השערים בעולם. על האינדיקטורים הטכניים ניכרת חולשה. ניתן להבחין בכך באופן גורף. מכיוון שבמסחר הטכני אנחנו סוחרים בהווה תוך הערכות לעתיד, זה לא הזמן לאסטרטגיות דוביות ביחס לתל אביב 25 אבל בהחלט זהו הזמן לאסטרטגיות זהירות ולהערכות לאפשרות שמגמת העליה תהפוך לדשדוש ואולי לירידה.

קבלו שני סימנים לתחילת השבוע. מהלך מעל 1,330 - סימן חיובי, המשך מגמת עליה, נבדוק בהמשך מה מצב האינדיקטורים. מהלך מתחת ל-1,314 - סימן שלילי, לחץ לכיוון 1,270 ואפשרי ניסיון מסחר בכיוון של ירידה, עדיין במסגרת דשדוש, לא מגמת ירידה ארוכת טווח.

עוצמה בוול סטריט

בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית כשה-S&P 500 מתקרב אל רמת השיא 1,343 ממנה החל התיקון האחרון כלפי מטה. נראה כי כוחם של המשקיעים במותנם. מהלך מעל 1,343 יחשב סימן שורי במיוחד ויאשר שוב כי אנחנו נמצאים במגמת עליה ארוכת טווח. זו הנחת המוצא ביחס למדד כאשר אחת השאלות היא מה המשמעות של הנחה זו, בהנחה וגם תתממש, ביחס לתל אביב 25.

בהקשר של וול סטריט צריך לזכור שמדד ה-S&P500 מציג רק חלק מהתמונה שמשקיעים רואים. הדאו ג'ונס נמצא במצב שורי הרבה יותר על פי תרשים ה-X ו-O ולמעשה פרץ את השיא הקודם על תרשים זה, פריצה שמלמדת על סיכוי להמשך עליה. עוד נתון חיובי ביחס לוול סטריט הוא מגמת העליה של מדד הדאו-תחבורה והעובדה שהוא הגיע לשיא חדש. כשזה קורה למרות שמחירי הנפט עולים, הסימן הוא שורי במיוחד.

נציגת מדד התחבורה בתיק קניון המניות היא FedEx . הגדלתי פוזיציה ביום שישי כאשר ניתן לראות את המניה מתחזקת בהשוואה ל-S&P500 וסביר שהיא תגיע לשיא חדש.

בתיק קניון המניות עולה גם הנוכחות הישראלית. טבע, גיוון וסרגון הן השלישיה המייצגת. סרגון נכנסה לפני כשבוע ונתנה מהלך עליה יפה. לטווח הקצר היא נתקלת בהתנגדות של ממוצע נע ל-50 יום ויכולה לרדת עד 11.5 דולר, ירידה שאם תתממש, תאפשר את הגדלת הפוזיציה.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.