סלע קונה מגזית גלוב שני מרכזים מסחריים ב-94 מיליון שקל

קרן הריט סלע קפיטל תשלם עבור שני המרכזים המסחריים בראש-העין, מרכז טל ומרכז אפק, 94 מיליון שקל ■ בעקבות העסקה תקבל גזית גלוב מניות בשווי 3 מיליון שקל

קרן הריט סלע קפיטל רוכשת מגזית גלוב שני מרכזים מסחריים בראש העין - מרכז טל ומרכז אפק - תמורת 94 מיליון שקל. הנכסים, בשטח של 6,100 מ"ר, מושכרים בשיעור תפוסה של 89% לכ- 40 שוכרים, בדמי שכירות שנתיים של 6.7 מיליון שקל.

כחלק מהעסקה תקבל גזית גלוב מניות (באמצעות הקצאה פרטית) בסלע קפיטל בשווי 3 מיליון שקל במחיר של 6.95 שקלים למניה - פרמיה של יותר מ-20% מעל מחיר השוק.

רונן אשכנזי, מנכ"ל גזית גלוב ישראל, אמר היום: "גזית גלוב ישראל מוכרת היום שניים מנכסיה, שאותם רכשה, שיפצה ושידרגה במהלך שלוש השנים האחרונות. צעד זה מהווה המשך לעסקאות שאותן ביצעה החברה במהלך השנה שחלפה, עם הכנסת ריט 1 והראל חברה לביטוח כשותפות בנכסים, וזאת כחלק מאסטרטגיית מחזור ההון של החברה. הפעם בחרנו למכור שניים מנכסינו במלואם, מאחר שהיקף הנכסים בעסקה זו קטן יחסית להיקף הנכסים שאותם מנהלת החברה".

בתום השנה הראשונה לעסקה תיערך בדיקה מקיפה של תוצאות הניהול, ואם ההכנסות לא יגיעו ל-7.4 מיליון שקל, תופחת היתרה לפי מקדם תשואה של 7.85%. 28.1 מיליון שקל כבר הופקדו בנאמנות, והיתרה תשולם תוך 60 יום ממועד העברת הנכסים לידי סלע קפיטל.

"הדיבידנד יגדל"

גדי אליקם, מנכ"ל סלע קפיטל נדל"ן, אמר היום כי "מתחילת השנה רכשנו נכסים בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקל. העסקה צפויה להגדיל את ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) של החברה, ובהתאם את סכומי הדיבידנד שיחולקו לבעלי המניות".

סלע קפיטל הנה קרן ריט שהוקמה ביוני 2007 על-ידי שמואל סלבין (לשעבר מנכ"ל משרד האוצר), המכהן כיו"ר הקרן, ואלי בן חמו, מנכ"ל חברת הניהול, והיא הונפקה במארס 2008, לאחר שגייסה 131 מיליון שקל. בעלי מניותיה של סלע קפיטל הם ברובם המכריע גופים. קרן ריט מחויבת בחלוקת 90% מסך התשואה השנתית שלה כדיבידנד לבעלי מניותיה, אך סלע קפיטל החליטה לחלק 100% מהרווחים כדיבידנד בכל רבעון.

גזית גלוב ישראל היא חברה בת (75%) של גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל. בפעילותה עוסקת החברה ברכישה, פיתוח וניהול של נכסים מסחריים בישראל. רונן אשכנזי, המכהן כמנכ"ל החברה, גם מחזיק בבעלותו 25% ממניותיה.

בבעלות גזית גלוב ישראל 12 מרכזים מסחריים בישראל בהיקף כולל של כ-220 אלף מ"ר שטחי מסחר, ועם בנייתם של ארבעה מרכזים נוספים, הנמצאים כיום בשלבי תכנון שונים, תחזיק ב-270 אלף מ"ר שטחי מסחר בישראל.