חשש בוול סטריט: מחזורים נמוכים - השוק לא יחזיק מעמד

ה-S&P 500 קרוב לחצות את רמת ההתנגדות אך נפח המסחר במגמת ירידה ■ אסטרטג: "נפח המסחר הנמוך מצביע על חוסר אמונה של הקונים בשוק"

האם מחזורי מסחר נמוכים יצליחו לשבור את מדד ה-S&P 500 שנמצא במגמת עלייה כבר מעל שנתיים? בשני ימי המסחר האחרונים המדד לא חצה את רמת התנגדות הטכנית הנמצאת סביב ה-1,340 נקודות (שיא של כשנתיים וחצי) בעוד מחזורי המסחר הנמוכים מעלים יותר ויותר ספקות לגבי כוחו של השוק השורי. S&P 500 ננעל אמש (ג') ברמה של 1,333 נקודות, רמה טכנית שמרכזת עניין מאחר והיא מייצגת זינוק של 100% מרמת השפל במארס 2009.

נפח המסחר במדדים המובילים בוול סטריט הגיע ל-7.03 מיליארד מניות, מספר נמוך יחסית לעומת הממוצע של השנה שעברה שנאמד ב-8.47 מיליארד מניות. זאת כשהמדד ננעל אמש בירידה קלה של 0.02% והמניות המובילות של מדד Nasdaq 100 כמו מיקרוסופט , סיסקו ואינטל , עלו כולן בכ-1%.

"נפח המסחר הנמוך מצביע על חוסר אמון של הקונים בשוק", אמר ג'ף קליינטופ, אסטרטג בכיר בחברת LPL Financial בבוסטון. מדד ה-S&P רושם עליות מאז אמצע מארס למרות שבשבוע שעבר נפח המסחר היה הדל ביותר מאז תחילת 2011 ויום שני היה היום עם נפח המסחר הקטן ביותר השנה.

"אלה שמקווים לנפח מסחר גדול יותר צריכים להיזהר מהמשאלות שלהם מאחר והתאוששות בנפח עלולה להביא איתה חוסר יציבות במקום רווחיות עקבית שראינו מאז הקיץ שעבר", הוסיף קליינטופ.

ג'יימס סוונסון, אסטרטג בכיר ב-MFS Investment Management אמר כי "המניות הטכנולוגיות מובילות גל גדול של מיזוגים ורכישות בעוד משקיעים רבים מנסים לרכוש מניות ולהרוויח מכך אני מצפה שזה יימשך".

נזכיר שבישיבה האחרונה של הפדרל ריזרב נשמעו קולות להידוק המדיניות הפיסקאלית בה נוקט הבנק כעת, הכוללת את תוכנית ה-QE2, לפני סוף השנה. עם זאת, למשמע החדשות השוק הגיב במתינות, למרות שבד"כ השוק מגיב בשלילה לפעולות הידוק מוניטארי.